PWS Sigarettenfilters
-
Beste mevrouw Nielsen,
Wij hebben als hoofdvraag van ons gehele experiment: Wat zijn sigaretten en hoe is het gebruik internationaal?
Wij willen als deelvragen een verdeling maken tussen scheikundige en sociale vragen. Het sociale deel zullen wij voor hier even weglaten, maar wij zouden dan eventueel wel kunnen mailen.
Voor het scheikundige deel willen wij dezelfde hoofdvraag uit het 1e bericht gebruiken en die opdelen in de volgende deelvragen:
De deelvragen: wat is het nut van een filter en hoe werkt het?
Deelvraag van experiment: hoeveel procent van de stof die vrijkomt neemt de filter op?Wij horen graag van u,
Met vriendelijke groet,
Tom en Iris -
Beste Sanne,
Wij hebben de proef die u voorstelde uitgevoerd en daaruit bleek dat onze hypothese klopte: een filter haalt daadwerkelijk een aantal stoffen uit de sigaret. Bedankt voor uw voorstel.
Wij moeten het profielwerkstuk eind november inleveren, dus het lijkt ons het prettigst om het experiment zo snel mogelijk na de vakantie uit te voeren, zodat wij voldoende tijd hebben om de resultaten te verwerken en alles af te ronden.
Wij willen de proef uitbreiden door ook een e-sigaret te testen op de TU.
Wij horen graag van u wanneer wij een afspraak kunnen maken.
Met vriendelijke groet,
Tom en Iris -
Beste Tom en Iris,
Okee ik snap nu jullie opzet voor jullie PWS. Dan over de proef. Het is nu vakantie op de TU Delft en ik ben binnenkort weg ook even weg, dus ik kan nog niets over een experiment op de TU. Wat jullie wel alvast kunnen doen is een proef die wel kan thuis of op school. Je zou met een pomp het roken van een sigaret kunnen nabootsen en dit simpel opvangen met een zakdoek of stof. En dan conclusies trekken aan de hand van visueel resultaat. Daarvoor is geen geavanceerde technologie voor nodig.
Hebben jullie daarnaast ook al nagedacht over hoe jullie deze proef willen uitbreiden?
Mvg,
Sanne -
Beste Tom en Iris,
Fijn dat de eerste proef is gelukt!
Voordat ik voor jullie een proef kan aanvragen zou ik van jullie een proefopstelling en plan van aanpak willen hebben. Dit is voorbereiding voor de proef en zo kunnen jullie checken of jullie de proef snappen. Hoe een gaschromatograaf werkt wordt jullie die dag nog wel uit gelegd. Ik zal alles checken en daarmee kan ik jullie proef aanvragen.
Groetjes,
Sanne -
Beste Tom en Iris,
Sanne is op dit moment op vakantie, vandaar dat een reactie even op zich laat wachten.
Ze is over twee weken terug en dan zullen jullie antwoord krijgen!
Grt. Wouter
-
Beste Sanne,
Wij hebben inmiddels ons plan van aanpak gemaild, en horen graag van u!
Groetjes,
Tom en Iris -
Jullie kunnen het plan van aanpak sturen naar info@scholierenlab.nl
-
Beste Tom en Iris,
Ik heb het bestand ontvangen en zal even kijken wat ik voor jullie kan doen.
Groetjes,
Sanne -
Beste Tom en Iris,
Ik heb voor jullie nagevraagd op de TU Delft. Het is helaas niet mogelijk om jullie te helpen met de proef.
Mijn excuses hiervoor.Met vriendelijke groeten,
Sanne -
Beste Iris en Tom,
Deze proef is een keer eerder uitgevoerd in Delft, maar dan door de voorganger van mijn voorganger. Ik weet dus niet wie haar hierbij heeft geholpen, want alleen kunnen wij dit niet.
Daarnaast is er net een verhuizing geweest van de hele faculteit scheikunde en biologie. Doordat de gasaansluitingen nog problemen hebben werkt de helft van alle analyse apparatuur nog niet. Ik kan dus ook niets garanderen voor een andere proef.Mvg,
Sanne -
Beste Sanne,
Wat is de rede dat de we onze proef niet kunnen uitvoeren op de TU Delft? Wij hebben gezien op dit forum dat deze proef al eerder is uitgevoerd bij de TU van Delft. Wij vragen ons nu af waarom dat nu opeens niet kan.
Is het mogelijk dat wij iets veranderen aan onze proef, zodat we de proef wel kunnen uitvoeren op de TU van Delft?met vriendelijke groeten,
Iris de Boer en Tom Houben