Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registreren
    • Login

Nucleaire fusie

Scheduled Pinned Gesloten Verplaatst Energie opwekking & zonnecellen
    2 Berichten 2 Plaatsers 13 Weergaven 2 Watching
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • D Offline
      Dragos
      voor het laatst aangepast door

Hallo,
      Mijn groepje en ik (5V) moeten deze periode een onderwerp kiezen voor ons PWS. Het liefst zouden we iets doen rondom kernfusie en het gebruik ervan om energie op te wekken.
      Wel zijn we aan het twijfelen over hoe we dit het best in een mooie onderzoeksvraag kunnen verwerken.
      We hadden het idee om warmteafvoersystemen te vergelijken, bijvoorbeeld doormiddel van onderzoek én maquettes. Een ander idee die we hadden was om een warmteafvoersysteem zelf te ontwerpen.
      Om het samen te vatten is ons probleem vooral dat we iets willen maken en hoe we dit kunnen doen op het gebied van kernfusie.
      Hebt u misschien ideeën of kunt u uw mening geven over onze ideeën?
      Ik kijk uit naar uw antwoord,
      Dragoș Cuculescu

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Liam van VugtL Offline
        Liam van Vugt PWS TU Delft admin
        voor het laatst aangepast door

Beste Dragos ,

Dat klinkt als een erg interessant onderwerp! Van wat ik begrijp uit je vraag gaat het om het ontwerpen van iets als een warmteafvoersysteem en een mogelijke link naar kernfusie. Dat is zeker mogelijk!
        Een idee is om te kijken naar hoe kernfusie geimplementeerd zou kunnen worden in de commerciële energiewereld als/wanneer het economisch rendabel is. Kernfusie produceert op een bepaalde manier warmte (hoe precies laat ik voor jullie om uit te vogelen), net als kolencentrales of kernsplijting centrales. Hoe zetten die laatste twee de geproduceerde warmte om in elektriciteit? En hoe zou kernfusie dat moeten doen?
        Dit zijn dingen waar je over na kan denken.

Mochten er nog meer vragen zijn help ik graag verder!

Groetjes,
        Liam van Vugt

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0

Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

With your input, this post could be even better 💗

Registreren Login
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors