Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PHA maken op de TU Delft

Scheikunde & Biologie Proefjes
    2
    2
    19
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • E
      EmreKadirTiren
      voor het laatst aangepast door EmreKadirTiren

Beste TU Delft

Voor ons PWS zoeken wij naar een biologisch afbreekbaar alternatief voor PE (polyethyleen) hierbij zijn wij op de biologisch afbreekbaar plastic PHA (Polyhydroxyalkanoaten) dit is een plastic die wordt gemaakt doordat een bepaalde soort bacteriën organische stoffen omzetten in PHA. Zou het mogelijk zijn om PHA te maken in jullie Lab.

Met vriendelijke groet
      Emre, Quinten en Ferran.

Demi SchrauwenD 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Demi SchrauwenD
        Demi Schrauwen PWS TU Delft admin @EmreKadirTiren
        voor het laatst aangepast door

Hey @EmreKadirTiren,
        super leuk dat jullie in de wereld van (bio)plastics zijn gedoken! PHA is inderdaad een veel belovend alternatief, er is al veel over bekend en de resultaten zijn positief. Om jullie verzoek door te zetten naar het biolab personeel heb ik een antwoord op de volgende vragen nodig:

• Wat zijn jullie hoofd- en deelvragen?
        • Wat is de werkwijze die jullie willen hanteren (dus welk micro-organismen, stoffen en materialen zijn er nodig en in welke hoeveelheden)?

Over het algemeen kunnen wij niet elke aanvraag uitvoeren op het lab, omdat elk experiment gekoppeld is aan specifieke risiscoanalyses die uitgevoerd moeten worden. Voor mijn eigen PWS heb ik destijds biobased plastic gemaakt (= niet biologisch afbreekbaar!) aan de hand van aardappel- of maiszetmeel, glycerol en azijn. Iets wat gemakkelijk uit te voeren is op je eigen school. Afhankelijk van jullie hoofdvraag zou je hier ook nog naar kunnen kijken als het maken van PHA niet mogelijk blijkt te zijn --> als dit alternatieve idee jullie leuk lijkt kan ik daar met plezier bij helpen!

Ik zie graag je reactie tegemoet!
        Alvast fijn weekend :)

Met vriendelijke groet,
        Demi

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors