Workshop over Antibioticaresistentie
-
Hoi,
Ik ben momenteel bezig met mijn profielwerkstuk over antibioticaresistentie en heb gezien dat jullie een workshop hierover aanbieden. Ik ben erg geïnteresseerd om deel te nemen. Zou u me kunnen laten weten of er al een datum is ingepland voor deze workshop?
Alvast hartelijk dank voor uw reactie.
Met vriendelijke groet,
Bushra Salad -
Hoi Bushra,
Wat leuk dat je hier in geïnteresseerd bent!
Ik ben bezig met het inplannen van deze workshop dus ik hoop deze week een aantal data in te plannen. Als je interesse opgeeft voor de workshop dan krijg je een berichtje als de data worden ingepland!
Groetjes,
Bjorn -
Mijn hoofdvraag luidt: "Hoe beïnvloedt de concentratie van een antibioticum de snelheid waarmee bacteriën resistentie ontwikkelen?" Ik wil graag jullie workshop over antibiotica gebruiken als praktisch gedeelte van mijn onderzoek.
Sluit deze workshop goed aan bij mijn hoofdvraag, -
Hoi Bushra,
Tijdens de workshop Antibiotica zal je 3 verschillende soorten bacteriën gaan behandelen met verschillende soorten antibiotica. Dit wordt gedaan door een schijfje met antibiotica op een Agar plaatje met de bacterie te leggen. Na een tijdje zullen de bacteriën zijn gegroeid op de plekken waar het antibioticum niet meer sterk genoeg was. Er zijn ook antibiotica die niet werken op een bepaalde bacterie, omdat ze hier al resistent tegen zijn.
Met de concentratie van de antibiotica kan je helaas weinig doen tijdens het practicum, maar het kan je wel helpen bij het vaststellen dat een bepaalde bacterie vanaf het begin al wel of niet resistent is.
Ik hoop dat dit zo duidelijk is en als je nog vragen hebt hoor ik het graag!
Groetjes,
Bjorn