PWS Dopamine
-
Hallo, wij zijn Hugo, Koen en Melle en we houden ons PWS over de stof Dopamine. We vroegen ons af of jullie ons misschien zouden kunnen helpen met het vinden van een nieuwe manier om het dopaminegehalte in het lichaam te meten. Wij dachten zelf aan een ligand die alleen aan dopamine kan hechten om daarna daar aan te kunnen meten.
Weten jullie wat voor stof we daarvoor kunnen gebruiken?
Alvast bedankt. -
@pwsdopamine
Hoi Hugo, Koen en Melle!Wat een leuke en interessante vraag zeg!
Zo een manier als die jullie voorstellen zou misschien mogelijk kunnen zijn. Dat is dan een twee staps analyse. Ik zal morgen wel bij iemand die zich heel erg veel bezig houd met organische chemie. Ik zou namelijk kunnen bedenken dat je wel iets kan doen met de amine-groep op dopamine. Dit zou zelfs al kunnen met iets 'simpels' als een zuur/base. Dat is ook ongeveer waar de huidige methode van dopamine detectie op berust!
Ik hoop dat dit wat helpt en ik kom bij jullie terug. Als je me sneller nodig hebt ben ik beter te bereiken op bjornlosekoot@gmail.com!
Groetjes
Bjorn -
Beste Bjorn,
Bedankt voor de snelle reactie op onze vraag, we hebben eindelijk weer tijd om aan ons PWS te werken: een poging om dopaminetesten te versimpelen. Wij zouden graag willen kijken of er een mogelijkheid is om ofwel online ofwel fysiek met u na te kunnen denken over een eventuele proef, of stap in de goede richting voor ons onderwerp. Zou u kunnen kijken wanneer dit evt. mogelijk is?
Alvast bedankt,
Hugo en Koen
Cygnus Gymnasium Amsterdam -
Hoi Hugo en Koen,
Wat leuk dat jullie dat hebben bedacht!
Het lijkt mij handig om een videogesprek in te plannen. Kunnen jullie toevallig aankomende dinsdag om 16:30?
Groetjes,
Bjorn -
Beste Bjorn,
Sorry voor onze late reactie. We hebben veel huiswerk en het actief controleren van het forum en werken aan het PWS is de afgelopen weken niet gelukt. We zouden het erg fijn vinden om nog met u te kunnen videobellen, en het kan op elk moment dat het u zou uitkomen.
Nogmaals excuses,
Hugo en Koen -
Hoi Hugo en Koen,
Ik kan aankomende dinsdag de hele middag. Komt dit ook voor jullie uit?
Groetjes,
Bjorn -
Beste Bjorn,
Dat komt zeker uit! Wij zouden het liefst rond 15.30 bellen, aangezien we dan geen les meer hebben. We zullen u dan van tevoren een link voor een videogesprek sturen, naar uw email (bjornlosekoot@gmail.com).
Alvast bedankt,
Hugo en Koen