Gestemde Massademper
-
Beste Max123123,
Wij hebben laatst een vraag gesteld over een gestemde massademper, maar komen niet meer in ons account van TU delft. Excuses voor dit ongemak. Welke soort trillingen kunnen er precies nagebootst worden met de trilplaat? Ook zouden we de trillingen willen meten en dit in een uitwijking, tijd diagram willen verwerken om een idee te krijgen van de demping. We weten alleen niet zo goed hoe we dat nauwkeurig kunnen doen zonder fysieke eigenschappen zoals massa te beïnvloeden.
Met vriendelijke groet,
Daan, Storm en Aude
-
Beste @Daan-3 ,
De trillingen op de simulator lopen van 0 tot 10 hertz zowel als in x en y richting. Je zou een USB mee kunnen nemen dan krijg je CSV- file (Comma seperated values) waar we ter plekken even kunnen kijken of we er een kloppend grafiekje uit kunnen krijgen. Anders zou je voor het meten van de voordelen op de constructie door het plaatsen van de demper ook een app op je telefoon kunnen downloaden die de amplitude en versnelling kan meten. Wel zou je dan de telefoon in alle geteste constructies op dezelfde plek en hoogte moeten plaatsen om meetverschillen te voorkomen. Helpt dit jullie verder?
Groetjes,
Max
-
Beste @max123123,
Bedankt voor het antwoord. Wij zijn nu bezig om ons gidexperiment voor te bereiden, zouden wij na de zomervakantie langs kunnen komen om ons experiment te kunnen doen. Hoe groot kan het gebouw zijn die op de trilplaat getest wordt?
Mvg Daan
-
Beste @Daan-3,
De afmetingen van de trilplaat waar je het gebouw op kan plaatsen zijn 15 bij 20 cm. In het geval dat jullie zelf wat zaagwerk doen raad ik jullie aan de zijkanten recht af te snijden zodat jullie niet in de problemen komen wanneer jullie het gebouw op de trilplaat gaan testen. Na de zomervakantie kunnen jullie zeker langskomen voor jullie experiment! Denk dat we dan in de maand september zitten? Dan prikken we tegen die tijd een geschikte datum.
Groetjes,
Liz -
Beste lizloosen,
Bedankt voor het reageren, september is goed. We hadden nog een vraagje: hoe kunnen wij ons gebouw bevestigen aan de trilplaat?
Mvg,
Daan
-
Hi Daan,
Jullie kunnen het beste de afmetingen van de trilplaat aanhouden voor de constructie, dus precies 15 bij 20 cm. Op deze manier klemt ie vast en kunnen er het beste metingen worden gedaan. Als de constructie wat kleiner is kan het met tape worden vastgemaakt aan de plaat wat ook geen probleem is. Het belangrijkste is dat de constructie niet groter is dan de afmetingen van de trilplaat. Ik denk dat het zo helemaal goed moet komen!
Groetjes,
Liz -
Beste @lizloosen,
Wij hebben voor de zomervakantie ons gidsexperiment gedaan. Zouden wij binnenkort een keer langs kunnen komen voor ons expirement?
Mvg,
Daan
-
Hey Daan,
Jullie kunnen zeker langskomen binnenkort! Zou woensdag 11 september in de middag lukken voor jullie? Anders de woensdag daarop? Als dit niet lukt hoor ik graag mogelijkheden voor een andere datum!
Met vriendelijke groet,
Liz Loosen -
Dit bericht is verwijderd! -
Hallo Lizloosen,
Volgende week woensdag zal zeker lukken! Kunnen wij eventueel ook 's ochtends komen, onze reistijd is namelijk 2,5-3 uur? Wij hebben trouwens een verslag voor ons pws, zullen wij die opsturen?
Mvg,
Daan
-
Hallo Daan,
In de ochtend op woensdag ben ik helaas niet vrij dus dat gaat voor mij niet lukken. Volgende week dinsdag (17 september) zou voor mij de hele dag kunnen! Als dit voor jullie ook lukt hoor ik graag een tijd die voor jullie uitkomt! Daarnaast kunnen jullie je verslag mailen naar L.E.M.Loosen@student.tudelft.nl , dan zal ik een kijkje nemen naar jullie PWS verslag.
Met vriendelijke groet,
Liz Loosen -
Hoi Lizloosen,
Heeft u misschien tijd aan het begin van de middag tot ongeveer half 2? Een van ons moet werken op de dinsdag en de woensdag komt eigenlijk het beste uit qua lessen die we dan moeten missen. Wij gaan ook reizen met de trein. In daluren reizen scheelt ons circa 50 euro vanwege het tarief, vandaar dat onze voorkeur uitgaat naar een middag.
Mvg,
Daan
-
Hey Daan,
Over welke dag heb je het nu? Aanstaande woensdag? Ik heb dan tot half 2 een lunch meeting dus dat gaat mij niet lukken. Aankomende weken kan ik alleen op de dinsdag en woensdag middag, tenzij het geen haast heeft en we een halve maand verder kunnen kijken? Volgende week vrijdag (4 oktober) zou ik eventueel wel kunnen vanaf 11:00 tot 14:00. Ik hoor graag wat lukt!
Met vriendelijke groet,
Liz Loosen -
Hoi Lizloosen,
Wij zouden aanstaande woensdag eventueel ook later kunnen komen dan half 2, aangezien wij vanaf 18:30 pas weer in de trein kunnen. Dinsdag en woensdag middag kan voor ons altijd, dus als volgende week woensdag niet lukt kunnen wij die dinsdag/woensdag daarop ook langskomen.
Mvg,
Daan
-
Hey Daan,
Als dinsdag en woensdagmiddag voor jullie kan, laten we dan volgende week dinsdag 1 oktober doen. Ik geef volgende week woensdag een andere workshop. Ik kan de hele middag op dinsdag dus hoor graag welke tijd geschikt is (later in de middag dus ook prima). Ik heb jullie document ontvangen in de mail en zal er naar kijken!
Met vriendelijke groet,
Liz Loosen -
Best Lizloosen,
Wij kunnen dinsdagmiddag, zullen wij om 13:00 komen? Waar moeten wij zijn voor het experiment?
Mvg,
Daan
-
Beste Daan,
Top, dan zie ik jullie aanstaande dinsdag 1 oktober om 13:00! Jullie kunnen naar Science centre (gebouw 26a) komen op de TU in Delft. Jullie kunnen mijn nummer, 0620643308, bellen als jullie er zijn zodat ik jullie kan ophalen bij de ingang. Tot volgende week!
Met vriendelijke groet,
Liz Loosen