PWS atomaire energiesoorten
-
Beste TU Delft,
Wij zijn Mayte Leegwater en Rosa Looze. Wij zitten in 6 VWO op het Barlaeus Gymnasium in Amsterdam. Wij doen ons profielwerkstuk over verschillende soorten atomaire energie en willen deze op verschillende gebieden vergelijken. Hierbij hadden wij de vraag of een rondleiding bij de reactor mogelijk is en/of een interview. We weten dat de reactor niet is bedoeld om daadwerkelijk energie op te wekken, maar zouden graag meer te weten komen over de werking ervan. We horen graag!
Groet,
Rosa LoozePS - Wij zagen dat er een soortgelijk verzoek was van Jurre Amoraal. Misschien dat er iets valt te combineren.
-
Beste @Rosa-Looze,
Ik was toevallig laatst in het reaktorinstituut als deel van de opleiding klinische technologie, voor onderwijs mbt straling in de zorg.
Echter hanteert het gebouw erg strenge regels. Ze zijn maar zelden open tot het publiek, omdat het een locatie is met verhoogd risico tot blootstelling tot schadelijke straling.
Ik weet dat er in het verleden hier en daar rondleidingen hebben plaatsgevonden, maar deze gebeuren niet vaak.
Voor de meest recente informatie kan je denk ik het beste contact opnemen met de verantwoordiger Management Support, Reactor tours A.J. (Anna) Pourisheva.
Haar email is secretary-rid@tudelft.nlOmtrent interviews denk ik dat je de beste kans hebt door contact op te nemen met professoren atomaire energie buiten het stralingsinstituut.
De lijst met mensen van het nucleaire energiedepartement kan je hier vinden: https://www.tudelft.nl/tnw/over-faculteit/afdelingen/radiation-science-technology/research/research-groups/reactor-physics-and-nuclear-materials/people
Let op: een deel van hen spreekt geen Nederlands.Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen,
Tadjiro Velzel -
Hey @Rosa-Looze,
Zoals mijn collega Tadjiro Velzel al aangeeft zijn er inderdaad erg strenge veiligheidsregels en is het gebouw nauwelijks open voor publiek (en terecht!). Bovendien zijn er binnenkort voor het OYSTER project verbouwingen, waardoor de reactor grotendeels sluit. Ik heb echter wel wat contacten binnen de reactor en (mits OYSTER dit toelaat) zullen er binnenkort weer rondleidingen worden gegeven voor studenten, wellicht dat jullie daarbij aan kunnen sluiten. Ik ga dit voor jullie navragen!
Voor wat betreft een interview, dat kan altijd. Als student Applied Physics denk ik dat ik de meeste vragen wel kan beantwoorden, maar anders zal ik contact opnemen met een professor.Jullie horen van me!
Groetjes,
Lennard -
Bedankt voor de snelle reactie! Wij horen graag over de rondleiding, zou super zijn. Een interview zouden we sowieso waarderen. Kunnen we hiervoor een datum afspreken in de herfstvakantie (23 tot 29 oktober)? We zijn de 23e trouwens in Delft voor de open dag, mocht dit zo uitkomen. En als een rondleiding wel mogelijk is kunnen we het interview altijd nog combineren.
Groetjes, Rosa
-
Hi Tadjiro Velzel,
Thanks voor de goede tips en we gaan contact opnemen met de professoren!
Groetjes, Rosa
-
Hey @Rosa-Looze,
De 23e wordt wat lastiger voor mij, maar 24e, 25e of 26e ben ik wel beschikbaar. Voor de rondleiding laat ik jullie weten zodra ik reactie heb.
Groetjes,
Lennard -
Hi @lennardd,
25e zou top zijn! Die dan afspreken? En dan nog verder contact over eventuele rondleiding.
Groetjes, Rosa
-
Hoi @Rosa-Looze,
25e is prima! Jullie zijn dan vanaf 14u welkom in het Science Centre op de campus van de TU Delft (Van der Burghweg 1, 2628 CS Delft). Als jullie er zijn kunnen jullie mij bellen op het nummer dat ik jullie privé heb gestuurd, dan zal ik jullie komen ophalen bij de hoofdingang aan de kant van de Berlageweg. Voor wat betreft de rondleiding, de reactor staat op dit moment uit in verband met het al eerder genoemde OYSTER project, maar bij RID gaan ze kijken of ze toch iets kunnen regelen. Ik hou je op de hoogte!
Groetjes,
Lennard