Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

    Duurzaamheid in vliegtuigmotoren

    Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    vliegtuig duurzaam
    2
    3
    187
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • A
      Amy Rothengatter
      voor het laatst aangepast door

      Hallo, wij zijn Amy, Brechtje en Floris en wij hebben wat vragen over duurzaamheid in vliegtuigmotoren.

      • Is het mogelijk om in de toekomst vliegtuigmotoren 100% duurzaam te laten vliegen, en zo ja, hoe gaan we dit mogelijk maken?

      • Hoe ver zijn er al ontwikkeld op het gebied van duurzame vliegtuigen?

      • Zijn er al verdere plannen om bijvoorbeeld meer vliegtuigen te laten vliegen op elektriciteit?

      • Wat weten we al van duurzame vliegtuigmotoren/brandstoffen?

      Alvast bedankt.

      W 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • W
        Wick Goelst PWS TU Delft admin @Amy Rothengatter
        voor het laatst aangepast door

        Hoi,

        Het zal in de toekomst altijd lastig blijven om vliegtuigen duurzaam te laten vliegen. Er is ontzettend veel energie nodig om zo een groot zwaar object tegen de zwaartekracht in te laten vliegen. Momenteel is kerosine de brandstof die wordt gebruikt en dit zal de komende decennia waarschijnlijk aanhouden.

        Wel heb je nu grote ontwikkelingen in de waterstof en elektrische aandrijvingen. Deze alternatieve manieren van aandrijving zijn echter nu alleen nog maar toepasbaar op kleine vliegtuigmodellen (vaak ook onbemand) die kort in de lucht blijven.
        Er is een groot verschil tussen de commerciële passagiers/transport sector en de "hobby vliegtuigen" sector. Er zijn wel al wat vliegtuigjes dei er naar toe streven om elektrisch te vliegen, het enige nadeel is dat de batterijen die de energie vasthouden heel zwaar zijn. Zo lang het heel er veel voordeliger blijft voor maatschappijen om op kerosine te vliegen zullen zij nog relatief weinig kapitaal steken in de ontwikkeling van alternatieve aandrijving.

        @Amy-Rothengatter

        A 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • A
          Amy Rothengatter @Wick Goelst
          voor het laatst aangepast door

          wick Goelst Dankuwel voor uw reactie!

          1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors