Meesterproef | Museus Laurus
-
Beste,
Wij willen het bestaande project, een interactief educatieprogramma verbeteren.
Onze hoofdvrag is: "Hoe realiseren we een verbeterde en vernieuwende versie van Museus Laurus?"
Deelvragen:
- Welke mogelijkheden zijn er voor Museus Laurus op het gebied van verbetering van het educatie programma
- Hoe stijgt de bekendheid van Museus Laurus onder scholen, musea en leerlingen?
- Hoe kan Museus Laurus meerdere musea ondersteunen door middel van een educatie programma
(link naar website: https://museuslaurus.wixsite.com/kunstgeschiedenis)
Annalief en Griet
-
Hoi Annalief en Griet,
Ik ben Lisa, Master student in Engineering and Policy Analysis aan de TU Delft en jullie aangewezen expert. Ik heb affiniteit met jullie onderwerp dus help jullie graag. Ik ben benieuwd naar hoe ver jullie zijn en waar ik jullie mee kan helpen. Laat het vooral weten!
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman Beste Lisa,
Bedankt voor je berichtje. We zijn momenteel bezig met het verbeteren en toegankelijker maken van onze website. Ook zijn we bezig met het ontwikkelen van een programma waarmee we vragen aan leerlingen kunnen stellen. Graag willen we weten hoe we onze website zo toegankelijk en makkelijk mogelijk te gebruiken kunnen maken voor onze gebruikers.Groetjes,
Griet en Annalief -
Hoi @museus-laurus,
Hebben jullie hier al een beetje onderzoek naar gedaan? Zo ja, dan zouden we eventueel ook even kunnen sparren via een videocall? Als dat nog niet zo is, dan zou ik eventueel ook even wat dingen kunnen doorsturen waar jullie nuttige informatie kunnen vinden.
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman Bedankt voor je berichtje. We zouden voornamelijk willen weten hoe toegankelijk onze website nu is en wat er eventueel nog aan verbeterd kan worden. Ook zijn tips voor het nog toegankelijker maken altijd welkom.
Onze website is hier te bekijken: https://museuslaurus.wixsite.com/kunstgeschiedenis
Wellicht dat je nog wat tips hebt om deze te verbeteren?Groetjes, Annalief
-
Beste @museus-laurus,
Ik heb even een kijkje op jullie site genomen en mijn eerste indruk is dat het best intuïtief is. Je wil namelijk altijd dat men niet na hoeft te denken over waar hij/zij moet klikken, maar dat het intuïtief al makkelijk wordt gemaakt voor de gebruiker. Klopt het dat je nog niet naar de oefenpagina kan?
Verder heb ik om te bepalen of het gebruiksvriendelijk is wat criteria van jullie nodig. Waarop willen jullie dat ik let?
Ik hoor graag van jullie!
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman we waren even een paar weken afwezig i.v.m. met toetsweken en vakantie. We hebben hebben de volgende eisen voor de gebruiksvriendelijkheid opgesteld:
- we willen graag weten in hoeveel stappen je in het oefengedeelte (de lakenhal en dan barok) komt
(het wachtwoord hiervoor is B4r8k) - of de inlogpagina duidelijk te vinden is en of het makkelijk is om in te loggen
We horen graag van je en of je nog eventuele verbeteringen voor ons project hebt!
- we willen graag weten in hoeveel stappen je in het oefengedeelte (de lakenhal en dan barok) komt
-
Hoi @museus-laurus !
Mijn naam is Barbara en ik ben de tijdelijke vervanging van Lisa dus zal jullie verder helpen met jullie project! Om jullie vragen te beantwoorden:
- Het kost 2 klikken om van de homepage naar het oefendeel de Lakenhal te komen, maar ik krijg een 404 error als ik daarop klikt.
- Verder heb ik geen inlogpagina kunnen vinden, waar zou deze moeten staan?
Ik hoor graag van jullie :)