PWS Kwantumcomputers
-
Hallo,
Ons profielwerkstuk gaat over kwantumcomputers, en wij willen hiermee een link maken met het minen van cryptocurrency. Wij willen hier graag iemand over interviewen. Zou er iemand zijn die onze vragen kan en wil beantwoorden?
Vriendelijke groeten,
Wesse en Naut
Stedelijk Gymnasium Arnhem -
Naut Smits Hoi Naut, wat een leuk onderwerp! We kunnen zeker eens kijken wat de mogelijkheden zijn omtrent een interview! Heb je voor mij je hoofd- en deelvragen en een beetje de dingen die je uit het interview zou willen halen?
Groetjes Coco
-
Dag Coco,
duizend excuses voor de late reactie. Onze hoofd- en deelvragen zijn:Hoofdvraag: op welke manier kunnen kwantumcomputers de toekomst zijn van het minen?
Deelvragen:
Wat is het minen van cryptocurrency?
Welke taken verricht een computer tijdens het minen?
Heeft een kwantumcomputer onderdelen die het mining proces kunnen berekenen?Het doel van ons interview is om vooral de hoofdvraag en de derde deel vraag (op het gebied gebied van kwantumcomputers) te beantwoorden.
Vriendelijke groeten
Wesse en Naut -
Hoi Naut Smits,
Wat een leuk en actueel onderwerp! Ik ben zeker bereid om jullie vragen te beantwoorden in een interview. Als jullie mij alvast de vragen van het interview sturen dan kan ik mezelf een beetje voorbereiden en jullie vragen beantwoorden!
Willen jullie het interview liever schriftelijk houden, of zullen we een keer videobellen?
Ik hoor het graag!
Groetjes,
Lennard -
Dag Lennard.
Onze vragen zijn:Delft heeft zijn eigen kwantumcomputer. Wat voor berekeningen worden daarmee nu uitgevoerd?
Wat is uw ervaring met kwantumcomputers?
Wat vind u het meest opwindend aan kwantumcomputers?
Wat zou een technisch obstakel kunnen zijn om te overbruggen in de toekomst?
Zou de kwantumcomputer ooit in ons broekzak passen?
Als laatst, wat denkt u van het minen van cryptocurrency met kwantumcomputers?
Groeten van Wesse en Naut
-
PS Schriftelijk zou het beste zijn, mocht dit niet uitkomen zouden we wel kunnen videobellen.
-
Hoi Naut Smits,
Prima! Als jullie mij dan in een privébericht je mailadres doorgeven zal ik er meteen deze week mee aan de slag gaan!
Groetjes,
Lennard -
Dag Lennard,
ik heb heel even met onze begeleider gesproken en heb een nieuwe (klein aangepaste) vragenlijst. Ik stuur u ook gelijk mijn mailadres.Allereerst, wat is uw eigen ervaring met kwantumcomputers?¬¬
Delft heeft zijn eigen kwantumcomputer, wat voor berekeningen worden daarmee uitgevoerd?
Een “normale” computer kan minen met de processor of de videokaart. Heeft een kwantumcomputer een vergelijkbaar onderdeel waarmee gemined kan worden?
Als er een onderdeel is waarmee gemined kan worden. Hoeveel energie verbruikt de kwantumcomputer als dit onderdeel maximaal aan het presteren is?
Is een kwantumcomputer duurzaam? Zou een kwantumcomputer 24/7 kunnen presteren zonder kapot te gaan?
Wat zou een technisch obstakel kunnen zijn om te overbruggen in de toekomst op het gebied van kwantumcomputers?
Is er een mogelijkheid dat er in de toekomst kwantumcomputers gebouwd worden voor particulier minen? Zou een kwantumcomputer in een huis geplaatst kunnen worden of moet dit op een speciale locatie? Wat zou dan een richtprijs kunnen zijn voor een kwantumcomputer?
Wat denkt u persoonlijk van het minen van cryptocurrencies met kwantumcomputers in de toekomst?
Vriendelijke groeten van Naut
-
Hoi Naut Smits,
Prima, ik zal de antwoorden op het interview morgen naar je toesturen! Als ik je verder nog ergens mee kan helpen hoor ik het graag!
Groetjes,
Lennard