PicusLED
-
Beste mevrouw,meneer,
Wij zijn Stern Borsboom, Robin Ketting, Chai Fillerup en Peter Kool. Wij zitten in 6 VWO op het Maris College Belgisch Park in Den Haag. Deze maand zijn wij begonnen met onze meesterproef en wij hebben ondertussen een opdrachtgever gevonden; PicusLED.
De ontwerpopdracht die wij van meneer Alferink hebben gekregen luidt als volgt. We moeten een demonstratie lamp maken voor het bedrijf van meneer Alferink, PicusLED. Deze demonstratie lamp maakt gebruik van een LIGHTQube. Voor deze opdracht moeten we een ontwerp maken voor de nieuwe lamp. Daarnaast moeten we zorgen dat de lamp werkt en verschillende functies heeft. Het moet mogelijk zijn om de lamp te dimmen en om kleuren te mengen. Om dit voor elkaar te krijgen gebruiken we verschillende onderdelen, namelijk een Arduino-uno, een Arduino-shield, sensoren en enkele LIGHTQubes modules.
Deze ontwerpopdracht gaat de ontwerpcyclus volgen, zie hieronder globaal de stappen:
- Analyseren waar we mee werken
- Programma van eisen opstellen
- Uitwerkingen bedenken
- Totaal ontwerp bedenken
- Ontwerp realiseren
- Ontwerp testen en evalueren
We moeten gaan werken met LED lampen dus daarom hebben we voor deze opdracht een expert nodig die veel kennis heeft over elektra en omdat we voor deze opdracht met een Arduino gaan werken hebben we ook iemand nodig die ervaring heeft met programmeren.
Onze begeleidster is Inge Vrolijk.
Bij voorbaat dank voor het antwoord,
Met vriendelijke groet,
Stern, Robin, Chai en Peter
-
Hey boys!
Wat een ontzettend tof en groot project. Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben Jip, 4de jaars student Technische Informatica hier op de TU Delft. Ik heb zeker veel ervaring met programmeren, ook in Arduino maar mijn kennis over elektra is niet zo uitgebreid. Ik weet wel zeker dat ik samen met jullie groepje daar uit weet te komen.
Ik ben hier vooral voor jullie inhoudelijke vragen of voor de problemen waar jullie misschien niet zo snel uitkomen. Je kan me altijd een vraag stellen hier op het forum en anders kunnen we een keer afspreken of jullie langs komen zodat ik kan kijken naar jullie opstelling.
Ik ben benieuwd naar waar jullie nu staan, of jullie enig idee hebben waar jullie moeten beginnen of dat jullie al lekker bezig zijn en verschillende onderdelen bestelt hebben, laat het vooral weten.
Ik heb er zin in,
Jip -
Hallo Jip,
Excuses voor het niet antwoorden. Wij begrepen niet helemaal dat het forum los stond van de mail, maar we snappen hem nu. Op dit moment hebben we het projectplan af en gaan we beginnen met brainstormen voor ideeën. Ondertussen gaan we ook uitvogelen hoe arduino werkt. We hebben trouwens van de opdrachtgever vier "LightQubes" gekregen. Naast deze lampen hebben we ook een arduino-uno en een arduino-shield gekregen om mee te werken. Hier moeten we het mee gaan doen.
Ook wij hebben zin in het project en de samenwerking!
Stern, Robin, Peter en Chai -
Hey @GroepEén
Geen zorgen om de late reactie. Als jullie willen kunnen we een keer afspreken op het Science Centre en dat ik jullie een keer door wat Arduino code heen praat? Als jullie nog geen ervaring in programmeren hebben lijkt dat me een heel goed begin van deze meesterproef.
Als jullie wel al veel ervaring hebben weet ik niet zo zeer hoeveel nut het kan hebben. Misschien spreken we dan af om samen de arduino-shield uit te zoeken?
Laat maar horen!
Groetjes,
Jip -
Hallo Jip,
Wij hebben inderdaad nog geen ervaring met Arduino code, dus willen wij graag een keer langskomen. School geeft ons standaard de gelegenheid om op woensdagmiddag langs te komen, dus als het op een woensdag middag mogelijk is zou dit ons het beste uit komen. Als het alleen maar op andere dagen kan moeten we het eerst met school overleggen, maar een ontmoeting regelen moet mogelijk zijn.
Wij horen graag van je.
Met vriendelijke groet,
Stern, Robin, Peter en Chai -
Hey @GroepEén
Jammer genoeg ben ik op woensdag middag tot 16:00 volgeboekt op de TU Delft.
Donderdag middag ben ik vaak wel beschikbaar, ook op maandag ben ik vaak beschikbaar. Laat maar horen welke van de twee het beste uitkomt voor jullie.
Groetjes,
Jip -
Hallo jip,
Het liefst zouden wij een afspraak met je maken voor volgende week. Volgende week kunnen we beide dagen komen. We hebben geen voorkeur voor welke dag. Wij kunnen verlof krijgen van school voor deze afspraak. Als je volgende week een datum hebt die je uitkomt dan kunnen we dit doorgeven aan de schooldecaan.
Met vriendelijke groet,
Stern, Peter, Chai en Robin
-
Hey @GroepEén
Zullen we maandag om 11:00 afspreken? Ik zal je in een privé chat een bericht sturen met daarin de benodigde informatie.
Groetjes,
Jip -
Hallo Jip,
We weten nog niet zeker of we op dat moment verlaat kunnen krijgen maar zodra we het weten zullen we het doorgeven. Hoogstwaarschijnlijk dat wij morgen ochtend weten of het gaat lukken of niet. Anders kunnen we onze vragen wel doorsturen via deze forums of de telefoon.
Met vriendelijke groet,
Stern, Robin, Peter en Chai
-
Hey @GroepEén
Klinkt goed, dan hoor ik morgen ochtend van jullie. Over mijn telefoon zie ik het gelijk maar anders hou ik ook het forum in de gaten.
Groetjes,
Jip