Obstakel detector in rollator
-
Beste meneer/mevrouw.
Wij zijn Jelle Reichard, Sven Lugthart, Anwar Boussajra en Nijs van der Laan van het Antonius College Gouda.
Wij zoeken naar een expert om ons te helpen met onze meesterproef.
Dit is onze informatie:
Teamleden:
Nijs van der Laan
Jelle Reichard
Sven Lugthart
Anwar Boussajra
School: Antonius College Gouda
Begeleider: Viviane Westgeest
Opdrachtgever:
Wij gaan werken samen met het bedrijf Technolution. Het bedrijf is net zoals onze school gevestigd in Gouda, en houdt zich bezig met allerlei verschillende takken van techniek en informatica.5
“Technolution realiseert als technologie-integrator innovaties voor zijn klanten. Technologie die waarde creëert voor uw business. Samen met u werken we aan de beste oplossingen, van idee tot waardevol product of dienst.”
Opdracht:
Een van de vele klanten van Technolution is Robot Care Systems, dit bedrijf heeft de Lean Elderly Assistant (LEA) ontwikkelt. De LEA is een geavanceerde rollator die kan worden gebruikt door ouderen, mensen die bezig zijn met revalidatie en ziekenhuispatiënten. Een van de snufjes op de LEA is de obstakel detectie, dit wordt gebruikt om te vermijden dat de gebruiker tegen objecten aanbotst. De obstakel detectie functie werkt nu alleen nog maar binnenshuis, het is aan ons een systeem te ontwerpen dat ook buiten werkt, en dat de gebruiker kan waarschuwen als hij of zij een heuvel of drempel over zal gaan.
Hoofdopdracht:
Zorg voor een werkend product dat obstakels kan detecteren en de gebruiker waarschuwt als dat nodig.
Deelopdrachten:
Vooronderzoek naar de LEA, al bestaande oplossingen, object detectie mogelijkheden.
PVE opstellen, met hierin de eisen van de opdrachtgever en de eisen die we afleiden uit het vooronderzoek.
Ontwerpfase, meerdere versies van het product ontwerpen en daaruit de beste kiezen.
Prototype, een simpele versie van het product maken en testen of het werkt, en bijwerken waar dat nodig is.
Plan:
Wij hebben ons PVA al opgesteld, we gaan nu werken aan het vooronderzoek.
Wat we al hebben:
Wij hebben een Plan Van Aanpak en ons Team Ontwikkeling Plan.
De expertise:
De expert die wij nodig hebben heeft ervaring op het gebeid van computer science en/of electrical engineering. Om dat deze dan snapt waar wij mee bezig zijn en ons hierbij kan ondersteunen.
Hopelijk horen we snel van u terug.
Met vriendelijke groet,
Nijs van der Laan, Sven Lughthart, Jelle Reichard en Anwar Boussajra
-
Yo boys!
Ik ben Jip, 4de jaars student Technische Informatica en het klinkt als een ontzettend tof onderwerp. Hier op het forum kan ik jullie vragen beantwoorden en kunnen we afspraken maken om een keer langs te komen als dat nodig zou zijn.
Laat lekker iets van je horen, dan gaan we samen dit project aanpakken.
Groetjes,
Jip -
Beste Jip,
Sorry dat je lang niks van ons gehoord hebt. Wij zijn druk bezig geweest met het aanscherpen van onze PVA (Plan Van Aanpak) en ons vooronderzoek. In het vooronderzoek zijn wij bezig met het verdiepen in wat voor hardware en software wij nodig hebben in ons apparaat. Hier kwam uit dat wij het beste een Raspberry Pi met twee camara modules erop kunnen gebruiken voor de hardware en de open source 3D-imaging library 'opencv' het beste kunnen gebruiken voor de software.
Wij vroegen ons daarom af of jij enige ervaring hebt met 3D-imaging en ons daarbij kunt helpen. Wij zijn er nu in aan het verdiepen, maar we zijn er niet volledig positief over dat het ons gaat lukken. Dus alle hulp is zeer welkom.
Wij hebben geprobeerd het PVA aan deze forum post bij te voegen, maar dit is niet gelukt omdat we onvoldoende rechten hebben. Hoe kunnen we dit het beste naar jou sturen?
Met vriendelijke groet,
Jelle, Anwar, Nijs en Sven
-
Hey Sven Lugthart
Ik ben bang dat ik zelf niet heel veel ervaring heb met 3D imaging. Misschien als ik jullie PVA zie dat ik wat wijzer wordt. Anders moeten jullie de soorten cameras samen met de software ook daarin plaatsen en dan kan ik zelf ook op onderzoek uit.
Om die naar mij te krijgen zal ik jullie een privé chat sturen hier op de site met daarin mijn e-mail. Dan kunnen jullie daarnaar je PVA sturen.
Groetjes,
Jip