Buffercapaciteit Rijkswaterstaat
-
Beste meneer/mevrouw,
Wij zijn Sven Goudriaan, Meike visser en Jorn van Steen van het laatste jaar Technasium aan het Libanon lyceum te Rotterdam. Wij benaderen jullie omdat volgens onze begeleider technasium een expert nodig hebben die specifiek van de TU afkomt. Hieronder zullen wij voor jullie de vereiste vragen beantwoorden.
onze technasiumbegeleiders zijn Dhr. Van der Loo en Mw. Verbaan.onze opdracht is:
Ontwerp
een constructie die het mogelijk maakt om een loods te plaatsen op een uiterwaard, zonder dat dit de water buffercapaciteit schaadt. De Rijkswaterstaat eist via de opdrachtgever van ons dat wij namelijk de ruimte voor de rivier niet verkleinen door de eerder
genoemde buffercapaciteit volledig te bebouwen. Wij hebben als groep niet echt hoofd en deelvragen omdat er van ons verwacht wordt dat wij in ons ontwerpproject louter vooronderzoeken worden gedaan en na aanleiding daarvan het volledige
onderzoek starten om uiteindelijk tot een passend ontwerp te komen als plan sturen wij bijgaand de projectomschrijving waar ook een plan van aanpak instaat wij hebben expertise nodig die over het waterbeheer gaat. Iemand die weet hoe bouwen in water goed gerealiseerd
kan worden.Wij hopen zo spoedig mogelijk van jullie te horen,
Met vriendelijke groeten Meike Visser, Sven Goudriaan en Jorn van Steen
-
Beste Sven, Meike en Jorn,
Klinkt als een mooi onderwerp voor je PWS. Mijn naam is Stijn, derdejaars student Civiele Techniek aan de TU Delft. Zo te lezen sluit mijn studie goed aan op jullie onderwerp! Zijn jullie op een van de volgende data beschikbaar voor een afspraak hier in Delft?
Maandag 12 november
Vrijdag 15 november
Maandag 19 november
Wat komt jullie het beste uit?Met vriendelijke groet,
Stijn Smits
-
Beste stijn,
Sorry voor onze late reactie, heb geen melding gekregen dat er een bericht terug was gestuurd. Helaas zijn deze data al geweest. Wij zullen hieronder een probleem noteren waar wij tegen aan lopen tijdens het project, misschien kan jij er wat mee:
Wij als team lopen tijdens het technasiumproject, waar wij u eerder al eerder voor hebben benaderd, tegen een bepaald probleem aan wat te maken heeft met de constructie van palen die wij onder de fabriekshal willen plaatsen. Onze opdracht luidt dat wij een constructie van een fabriekshal moeten ontwerpen op een stuk grond, wat ook als uiterwaard moet worden gebruikt. Om de fabriekshal droog te houden en toch de watercapaciteit niet te minderen wilden wij palen onder de hal plaatsen waardoor het water onder de fabriekshal kan stromen wanneer de grond overstroomt. De berekeningen die gedaan moeten worden om de draagkracht te berekenen en daarmee ook te bepalen welke draagpalen geschikt zijn om onder de hal geplaatst te worden (materiaal en grootte) zijn voor ons als team een te lastige opgave. Hierbij willen wij u vragen of u de tijd heeft om er alleen of met meer man naar te kijken om ons zo verder te helpen met de opdracht.
De gegevens die wij hebben zijn de volgende:
- De fabriekshal staat op dijkgrond.
- De vloerbelasting van de fabriekshal is 5000kg/m2.
- De afmetingen van de fabriekshal zijn 85 meter bij 45 meter.
De gegevens die wij nodig hebben:
- Lengte en diameter van de palen onder de fabriekshal.
- Geschikt materiaal voor de palen.
- Eventueel een mogelijke constructie/ verder advies over de constructie.
- draagkracht van de palen.
Als het voor u handiger is om af te spreken om de zaak helderder te krijgen, zouden wij hiervoor ook bereid zijn.
Met vriendelijke groet,
Sven, Meike en Jorn
Sven Goudriaan, Meike Visser en Jorn van Steen.
-
@Jorn-van-Steen
Beste Sven, Meike en Jorn,Hier weet ik wel het een en ander van, dus ik help jullie hier graag mee.
Zeg maar gewoon je hoor :)
Voor mij zou een afspraak goed uitkomen. Zo kan ik samen met jullie het probleem het beste tackelen.
Ik heb jullie via de mail mijn nummer gestuurd, zodat we zo snel mogelijk een afspraak kunnen maken!Groeten Stijn