Space debris
-
Hallo wij zijn Lars, Marko, Martijn, Max en Niels en houden onze meesterproef over Space Debris.
In de bijlage, die wij hebben gemaild, staat ons literatuuronderzoek met daarin:
-hoofd- en deelvragen
-onze opdrachtgever
-en alles wat we tot nu toe hebbenWij zouden graag hulp willen van een van jullie experts (die wellicht ook nog geïnteresseerd is in Space Debris en alles wat daarmee samenhangt).
Onze begeleiders op school, Marieke Meijer en Rutger Ockhorst.
Met vriendelijke groeten,
Lars, Marko, Martijn, Max en Niels
Northgo College, Noordwijk -
Hoi Juul,
We hoorden dat jij onze expert wil zijn. Bedankt daarvoor.
Ons literatuuronderzoek hebben we geschreven en met de gekregen feedback herschreven. We moeten ons nog wel meer verdiepen op de natuurkundige aspecten. Zo hebben wij, via onze expert Holger Krag, Head of Space Debris Office bij ESOC in Darmstadt, de volgende gegevens gekregen:Orbit: Time in orbit before exiting:
400 km (LEO) Within 15 years
600 km (LEO) Within 25 years
800 km (LEO) Within 200 years
1000 km (LEO) Several centuries
35000> km (GEO) Can’t come backNu willen we graag de NATUURKUNDIGE/WISKUNDIGE waaromvraag beantwoorden. Want WAAROM blijft ruimteafval zolang in z'n 'orbit' en wat gebeurt er daarna mee (en zijn daar wellicht formules voor om dat wetenschappelijk aan te tonen)?
We horen graag van je.
Mvg,
Lars, Martijn, Max, Niels en Marko -
Beste Lars, Martijn, Max, Niels en Marko, @marko_k0
Hoever zijn jullie inmiddels? Ik zou graag zo snel mogelijk met jullie willen afspreken op de TU om kennis te maken en vragen te beantwoorden. Zouden jullie aankomende donderdag in de middag kunnen?
Groetjes,
Juul
-
Ha jongens! @marko_k0
Kunnen jullie mij misschien een prove berichtje sturen met jullie telefoonnummer? Dan neem ik telefonisch contact met jullie op om een afspraak te maken.
Groetjes,
Juul