Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login
    1. Home
    2. philipvaartjes
    3. Onderwerpen
    P
    • Profiel
    • Volgend 0
    • Volgers 0
    • Onderwerpen 2
    • Berichten 3
    • Beste 0
    • Controversial 0
    • Groepen 0

    Onderwerpen begonnen door philipvaartjes

    • P

      Stuwkracht CO2 cartridge

      Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
      • • • philipvaartjes
      4
      0
      Stemmen
      4
      Berichten
      2851
      Weergaven

      Juul JongbloedJ

      Philip
      Hoi Philip, Philip

      Goed werk! Wat is de tijd waarover je meet? Ik denk dat het slim is om het process in tijdsstukken te hakken. Hierdoor krijg je verschillende mass flow rates uit je video ipv een gemiddelde en zal je thrust dus met de tijd afnemen.
      Als dit te ingewikkeld is zou je kunnen aannemen dat de maximale massflow rate exponentieel afneemt.

      Met specific impulse kun je de exhaust velocity berekenen. Kijk ook eens naar de volgende equations via deze 2 links: ideal rocket eq, rocket thrust

      Groetjes en Succes!

      Juul

    • P

      Meest aerodynamische vorm voor een subsonische raketvlucht

      Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
      • • • philipvaartjes
      4
      0
      Stemmen
      4
      Berichten
      2417
      Weergaven

      Juul JongbloedJ

      Beste Philip, Philip

      Het hangt ervan af wat het doel is van de raket en wat je allemaal in je afweging meeneemt. Ik denk dus dat je eerst moet bepalen wat je graag zou willen onderzoeken en wat je raket allemaal moet kunnen hiervoor.
      Theoretisch gezien zou je het beste ook voor subsonische vluchten om de wave drag te minimaliseren een sears haack body kunnen gebruiken. Zoals je al aangeeft geeft dit structurele problemen en stabiliteits problemen. Wil je dit meenemen in je afweging?
      Welke nose cone je anders moet gebruiken hangt er ook helemaal van af wat je wil bereiken. Er is niet 1 soort nose cone die in het algemeen het beste is...
      Op je vraag of je het beste de body een cilinder moet laten: bedenk wat het alternatief zou zijn en welke invloed dit zal hebben op de weerstand.

      Heel veel succes!

      Groetjes,

      Juul