Bedankt! Dit helpt ons enorm. Nu kunnen we de liftcoëfficiënt bepalen en onze conclusies afmaken.
mvg,
Lucas en Alec
Bedankt! Dit helpt ons enorm. Nu kunnen we de liftcoëfficiënt bepalen en onze conclusies afmaken.
mvg,
Lucas en Alec
Beste beheerders van het Forum,
Een paar maanden geleden hebben wij een PWS-dag over de krachten die op een vleugel werken bijgewoond. Dit heeft ons heel erg veel geholpen met ons profielwerkstuk, super bedankt hiervoor! Echter hebben wij nog een paar vragen over de vleugelprofielen die we hebben gebruikt voor onze metingen in de windtunnel.
Op de PWS-dag hebben we de NACA 0012 en de NACA 4412 gebruikt en metingen gedaan van de krachten die werken op de vleugel. We hebben alle gegevens om de lift coëfficiënt te bepalen, we missen alleen nog de oppervlakte van de vleugel. Weten jullie wat wordt bedoeld met "vleugeloppervlakte"? Is dit de oppervlakte van de vleugel in het totaal? Alleen de oppervlakte van de onderkant? Of is het alleen de lengte van de camber line keer de lengte van de vleugel? En zouden jullie de afmetingen van de 3D-geprinte vleugelprofielen naar ons kunnen sturen? Dan kunnen wij namelijk de lift coëfficiënt berekenen en ons onderzoek afronden. Het hoeft alleen maar de hoogte en breedte te zijn, de rest kan berekend worden omdat we de NACA-benaming hebben.
Daarnaast hebben we nog een vraag over het luchtdrukverschil. Dit is een van de grootheden waarvan we gegevens hebben verzameld op de PWS dag. We snappen niet goed wat wordt bedoeld met “het luchtdrukverschil”. Is dit het verschil in luchtdruk tussen boven de vleugel en onder de vleugel? Of de luchtdruk tussen binnen de windtunnel en buiten de windtunnel? De grafieken die we hebben gemaakt op basis van de gegevens wijzen er namelijk op dat het luchtdrukverschil alleen afhankelijk is van de windsnelheid, wat we een vreemd verband vinden. We vragen ons dus af uit welke drukwaarden het luchtdrukverschil bestaat.
Nogmaals super bedankt voor de hulp met ons profielwerkstuk en voor het bezoek aan de Technische Universiteit!
Met vriendelijke groeten,
Lucas en Alec
Hallo,
Een maand geleden hebben wij uw PWS-dag over vleugelprofielen bijgewoond. Dit heeft ons heel erg veel geholpen met ons profielwerkstuk, super bedankt hiervoor! Echter hebben wij nog een paar vragen over de vleugelprofielen die we hebben gebruikt voor metingen.
Op de PWS-dag hebben we de NACA 0012 en de NACA 4412 gebruikt en metingen gedaan. Om de liftkracht met behulp van de liftcoefficient te berekenen, hebben we alleen nog de oppervlakte van de vleugel nodig. Weten jullie wat wordt bedoeld met "oppervlakte", is dit de oppervlakte van de vleugel in het totaal, of alleen de oppervlakte van de onderkant? En zouden jullie de afmetingen van de 3D-geprinte vleugelprofielen naar ons kunnen sturen? Dan kunnen wij namelijk de liftkracht berekenen en ons onderzoek afronden.
Nogmaals super bedankt voor de hulp met ons profielwerkstuk en voor het bezoekje aan de Technische Universiteit!
Groet,
Lucas en Alec
Hoi!
Super bedankt voor het bericht! We hebben ons aangemeld.
Groet,
Lucas en Alec
Wij zijn Lucas en Alec en wij doen onderzoek naar het grondeffect, het effect dat optreedt wanneer een vliegtuig dicht bij de grond vliegt wat voor meer lift zorgt. We zouden graag gebruik willen maken van jullie windtunnel om wat metingen te kunnen doen. We hebben op de website gezien dat jullie een workshop hebben georganiseerd over luchtvaart en vragen ons daarom af of er nog een komt. We zijn erg geïnteresseerd in natuurkunde en willen allebei iets soortgelijks doen na 6 vwo.
Onze excuses voor ons late bericht, onze school begint pas in de zesde klas met het introduceren van het PWS. Hierdoor is onze planning wat anders, en hebben wij slechts een ruim halfjaar om het profielwerkstuk te maken.
We horen graag van u.
Met vriendelijke groet, Lucas van den Born en Alec Barnett.