Kwantumcomputer
-
Hallo Caspar,
Heb je misschien al iemand gevonden die ons verder kan helpen?
Groeten,
Pravesh & Friso
Wateringse Veld College
6V -
Ha Pravesh en Friso,
Ik zal voor jullie op zoek gaan naar iemand om te interviewen. Het is niet zeker dat er nu iemand is die tijd heeft, maar ik ga mijn best doen.
Groet,
Caspar Boers
-
Hallo Caspar,
Wij zouden graag de volgende vragen willen stellen:
- Wat zijn de toepassingen van kwantumverstrengeling?
- Is de teleportatie van informatie alleen geschikt voor het gebruik binnen één kwantumcomputer en geheime commmunicatie? Of zou iedereen door middel van teleportatie kunnen communiceren met elkaar?
- Hoe ziet u de toekomst van de kwantuminformatica? Zal de kwantumcomputer bijvoorbeeld het gebruik van Word, Powerpoint en Excel kunnen versnellen of voor snellere games kunnen zorgen, of is de kwantumcomputer alleen geschikt voor specifieke complexe berekeningen?
- Als de kwantumcomputer eenmaal bepaalde berekeningen kan uitvoeren, wat zal de consument daarvan merken?
- Heeft de consument profijt van een investering in de ontwikkeling van de kwantumcomputer?
- Wat zijn de gevaren van deze technologie?
- Op welke termijn zal de eerste kwantumcomputer beschikbaar zijn (niet voor de consument)
- Zal de kwantumcomputer ooit de conventionele computer vervangen? Of is het computergebruik van de meeste mensen niet complex genoeg?
- Weet u misschien een experiment, dat te maken heeft met de kwantummechanica, dat wij kunnen uitvoeren in ons lab of misschien zelfs thuis.
Groeten,
Pravesh & Friso
Wateringseveld College
6V -
Hi Pravesh & Friso,
Dit zou ik eventueel voor jullie kunnen proberen te regelen. In dat geval zou ik iemand uit deze onderzoeksgroep moeten vinden die hiertoe bereid is. Bedenk wel dat deze persoon dan tijd neemt voor iets wat hij niet hoeft te doen. Welke vragen zouden jullie willen stellen?
Groet,
Caspar Boers
-
Reactie bleef helaas uit. Ik heb haar nu nogmaals een mailtje gestuurd. Ik houd jullie op de hoogte!
-
Hi jongens,
Ja ik heb iemand gevonden. Ik heb haar zojuist gevraagd wanneer zij zou kunnen de komende weken.
Groet,
Caspar Boers
-
Beste Pravesh en Friso,
Op dit moment zit Caspar vanwege zijn studie in Parijs. Volgende week zal hij terug zijn en kunnen reageren op jullie vraag.
Excuses voor het ongemak.
Groet,
Noor -
Hi Caspar,
Goed nieuws, we krijgen vrij van school.
Wij zijn er volgende week!Gr.
Pravesh & Friso
Wateringse Veld College
6V -
Oké, dan hoor ik het morgen wel!
-
Hi Caspar,
Wij zullen morgen vragen of we dan van school mogen, we hebben dat tijdstip normaalgesproken les.
Je hoort morgen van ons of we kunnen.Sowieso al heel erg bedankt!
Gr.
Pravesh & Friso
Wateringse Veld College
6V -
Hi,
Kunnen jullie 16 december om 14:00 uur op faculteit Technische Natuurwetenschappen (Lorentzweg 1, Delft)?
Ik hoop het, want ze heeft niet heel veel tijd. Verder graag z.s.m. een reactie, want zij zal de tijd moeten reserveren, dus dan kan ik het meteen vastzetten.Groet,
Caspar Boers
-
Mooi zo!
Ik heb je gemaild met alle info die je nodig hebt voor aanstaande woensdag!
Groet,
Caspar Boers