pww windmolens
-
beste lezer,
ik zit in 6 vwo en met 2 vrienden zijn wij bezig met een pww over windmolens.
We zijn op het moment een windmolen aan het bouwen en zodra die af is zouden
wij die graag willen testen in een horizontale windturbine bij verschillende snelheden.
Mijn vraag was dus of jullie ons misschien daarbij kunnen helpen.met vriendelijke groet, Tom
-
Beste Wouter,
De windmolen die wij nu aan het maken zijn is helaas te groot voor de windtunnel (ongeveer een meter hoog).
ons idee was om de windmolen te maken en te testen en in het verslag uitgebreide informatie over windmolens in het algemeen vergeleken met onze windmolen. maar in ieder geval bedankt voor jullie hulp!Grt. Tom
-
Beste Tom,
Leuk onderwerp! Het ligt er een beetje aan hoe groot jullie windmolen is. Ik heb namelijk alleen beschikking over een kleine windtunnel, met een test sectie doorsnede van ongeveer 15 cm x 15 cm. De grote windtunnels van de TU zijn hier helaas niet voor te gebruiken.
Hebben jullie al een beetje een idee, wat jullie willen meten en hoe jullie dat gaan doen?
Grt. Wouter
-
Beste Tom,
Kijk eens naar de praktijk opdracht van het profielwerkstuk dat ik in de bijlage heb toegevoegd, ik denk dat jullie er veel aan hebben. Hier vind je een filmpje.
Grt. Wouter