Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Experimenteren met vleugels

Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    1
    3
    2698
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • A
      Andrew010
      voor het laatst aangepast door

Beste meneer/mevrouw,

Mijn vriend en ik doen samen een onderzoek naar de invloeden op het vliegen door verschillende vormen van vleugels te gebruiken voor ons profielwerkstuk. Wij vroegen ons af wij gebruik mogen maken van een windtunnel of dat u misschien een programma online weet waarbij we proeven kunnen simuleren.

Groeten,

Andrew en Adam

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Wouter BoumaW
        Wouter Bouma
        voor het laatst aangepast door Juul Jongbloed

Beste Andrew en Adam,

Ergens in de laatste twee weken van september zal ik een nieuwe windtunnel workshop inplannen. Zodra er een datum bekend is kunnen jullie je inschrijven voor deze workshop. Vul dit formulier in, dan hou ik jullie op de hoogte.

Het is mogelijk om je eigen profielen te bouwen en ze te testen als jullie dit vooraf aan mij doorgeven. Ook zullen jullie de bouwhandleiding moeten volgen. Hier vind je meer informatie:
        http://scholierenlab.tudelft.nl/naar-delft/workshop/windtunnel/

In de tussentijd kun je hier: http://www.mh-aerotools.de/airfoils/javafoil.htm online experimenteren met verschillende vleugelprofielen. Het programma heet JavaFoil en wordt veel gebruikt door studenten om kwantitatief onderzoek te doen naar de luchtstroom rondom vleugelprofielen.

Nogmaals, vul het interesseformulier in, dan komt het helemaal goed met de workshop.

Als jullie nog vragen hebben, laat het weten!

Grt. Wouter

Student Luchtvaart- en Ruimtevaarttechniek

• B
          Berend
          voor het laatst aangepast door

Beste Andrew en Adam,

De student die deze vraag kan beantwoorden, is momenteel op vakantie. Eind juli is hij terug en zal hij jouw vraag zo snel mogelijk beantwoorden!

Groeten,
          Berend

Student Electrical Engineering

• First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors