Verzoek windtunnelmetingen profielwerkstuk
-
Beste meneer Kappen,
Mijn naam is Eason, samen met mijn klasgenoot Eren zit ik in 6 vwo op het Gymnasium Novum in Voorburg. In april van dit jaar zijn wij bij u geweest voor een workshop over vleugelprofielen, met gebruik van de windtunnel. Nu zouden we graag opnieuw langskomen, maar dan los van die workshop, alleen voor ons profielwerkstuk natuurkunde en wiskunde B.
Onze hoofdvraag is in hoeverre dimples (oppervlaktestructuren) de weerstandscoëfficiënt C_w van een bol verlagen bij verschillende Reynoldsgetallen — het drag-crisis-effect, zoals bij een golfbal. Hierbij zullen we een golfbal 3D printen.
Ons verzoek bestaat uit twee delen:
-
Een kort bezoekje, het liefst zo snel mogelijk. We willen de meetsectie kunnen opmeten vóórdat we onze bollen ontwerpen: de binnenmaten en de maximale modelgrootte in verband met blockage, de bevestiging in de bodemplaat (schroefdraadmaat en diepte), het snelheidsbereik en welke grootheden het meetsysteem uitleest. Met die gegevens kunnen we het ontwerp er direct op afstemmen, in plaats van achteraf te ontdekken dat onze modellen niet passen.
-
Een meetsessie van ongeveer een dagdeel, bij voorkeur in de week van 5 t/m 11 oktober, maar vooral afhangend van wanneer we langs zijn geweest voor gegevens van de meetopstelling, dus bezoek 1.
Uitgebreide begeleiding is wat ons betreft niet nodig, aangezien we vorige keer al bij u langs zijn geweest. Een korte instructie en de geldende veiligheidsvoorschriften volstaan. We zijn flexibel in data en komen op eigen gelegenheid naar Delft.
Alvast hartelijk dank en we horen het graag van u!
Met vriendelijke groet,
Eason en Eren
6 vwo, Gymnasium Novum
n401568@gymnasiumnovum.nl -
Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.
Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.
With your input, this post could be even better 💗
Registreren Login