Quantummechanica en beerdiertjes
-
Hoii, wij doen ons pws over quantummechanica en de mogelijke koppeling van een qubit aan een beerdiertje en de superpositie van een beerdiertje. We hebben hier bij 3 deelvragen: in de eerste leggen we uit wat een beerdiertje is, in de 2e leggen we uit wat quantummechanica inhoud en in de 3e willen we uitleggen wat een qubit is en wat er gebeurt als je deze koppelt aan een beerdiertje en mogelijke superpositie. We willen dit doen aan de hand van een interview. Is dit mogenlijk?
-
Beste @mathildezandst ,
Jullie hebben een heel interessant onderwerp gekozen! Ik help jullie graag verder met jullie project.
We kunnen een interview inplannen waar we jullie vragen kunnen beantwoorden, dit kan in interview of gespreks/discussie vorm. Ik stel voor om dit hier fysiek in Delft te doen in het Science Centre. Mocht dit niet lukken voor jullie dan is online altijd nog mogelijk.Voor nu stel ik voor: dinsdag 2 December 14:00 of vrijdag 5 December 14:00.
Laat me vooral weten of dit jullie schikt of doe een tegenvoorstel!Groeten,
Liam van Vugt -
Dit bericht is verwijderd! -
Hoii Liam van Vugt,
bedankt voor de snelle reactie! Vrijdag 5 december komt wel uit. Gespreksvorm is denk het makkelijkste. Zal ik van tevoren doorgeven wat we gaan vragen? En heeft u misschien nog tips/bronnen die we zouden kunnen gebruiken voor t inlezen van tevoren? Zou u het aanraden om ook een experiment uit te voeren en zo ja, kan dat op dezelfde dag? En moeten wij daarvoor dan nog voorbereidingen treffen? Alvast bedankt voor uw tijd!
Groetjes Nellie en Mathilde