Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS Planeren zeilboten

Water & boten
    2
    3
    88
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • J
      Jannedewaard
      voor het laatst aangepast door

Hoi! Ik maak samen met een van mijn vrienden een PWS over de natuurkundige factoren die werken op een zeilboot (zwaardboten specifiek) tijdens het planeren. We willen ons onderzoek uitvoeren door een schaalmodel in een waterbak te laten varen en vervolgens steeds een factor te veranderen, factoren zoals gewicht in de boot, windsnelheid, gewichtsverdeling en eventueel de stand van het zwaard en dan te kijken welk effect deze factoren hebben op de boot.

Weet iemand waar ik een schaalmodel van een zwaardboot kan vinden? Algemene tips over het onderzoek zijn natuurlijk ook altijd fijn.

J 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • J
        Jannedewaard @Jannedewaard

En waar zou ik nog goede bronnen kunnen vinden? Er is best weinig over geschreven en bijna alles in het Engels.

K 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • K
          KarelJacobs PWS TU Delft admin @Jannedewaard

@Jannedewaard

Beste Janne,

Enorm gaaf onderwerp voor je PWS, met al een duidelijk plan! Als je 1 schaalmodel zou willen zou ik je aanraden online te zoeken, marktplaats of facebook marktplaats. Je zou ook zelf een schaalmodel kunnen maken met bijvoorbeeld een 3D printer. Ook zou je het schaalmodel vanuit piepschuim balsahout etc. kunnen maken.

Het maken van een model met een 3D printer zou ik het meeste aanraden. Hiermee kan je namelijk voor elk aspect een nieuw model printen waardoor je de beste resultaten hebt. Als basis kan je bijvoorbeeld al een model online vinden van een laser en daar dan aanpassingen aan maken. Ik zou aanraden om wel de romp van een laser te gebruiken aangezien deze als een van de beste is geoptimaliseerd om in planee te gaan. (https://sketchfab.com/3d-models/laser-boat-e74e1ef571564c3e8127cd70752adb34)

Bronnen in het Engels zijn vaak beter en kan je uitstekend voor je PWS gebruiken ook al schrijf je hem in het nederlands! Dit zou je ook goed kunnen zoeken op zoekmachines als google scholar, Scopus en Web of Science. Zoek hier wel in het Engels!

Bij andere vragen hoor ik het graag snel!

Mvg
          Karel

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
          • First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors