Interview bouwkunde
-
Interviewopzet: TU Delft en Bouwkunde
Introductie:Bedankt dat ik u mag spreken. Kunt u kort iets vertellen over de opleiding Bouwkunde aan de TU Delft en waarom dit een goede keuze is voor studenten met interesse in techniek en ontwerpen?
Thema 1: De Opleiding Bouwkunde
Wat zijn de belangrijkste vakken en onderwerpen in de opleiding Bouwkunde?
Hoe ziet het eerste jaar van de studie eruit?
Wat voor projecten doen studenten tijdens de studie?Thema 2: Voorbereiding vanuit de Middelbare School
Welke vakken op de middelbare school zijn belangrijk als voorbereiding op Bouwkunde?
Zijn er specifieke vaardigheden, zoals tekenen of wiskunde, die ik nu al kan oefenen?
Hebt u tips voor leerlingen in 3 vwo die Bouwkunde willen studeren?Thema 3: Toekomstmogelijkheden
Wat voor banen kun je krijgen als je Bouwkunde hebt gestudeerd?
Hoe groot is de kans dat je later een baan krijgt in bijvoorbeeld duurzaam bouwen of steden ontwerpen?
Welke actuele ontwikkelingen in bouwkunde maken het werkveld spannend en uitdagend?Thema 4: Persoonlijke Motivatie en Carrière
Waarom denkt u dat Bouwkunde een leuke studie is voor iemand die graag ontwerpt en bouwt?
Wat voor type student past goed bij deze opleiding?Heeft u tips voor iemand zoals ik die een passie heeft voor gebouwen en steden?
Afsluiting:Bedankt voor uw tijd en uitleg! Is er nog iets dat u wilt delen met jongeren zoals ik die overwegen om Bouwkunde te gaan studeren?
-
Beste Thijs,
Wij zijn een PWS team van een aantal studenten van de TU, en beantwoorden vragen van leerlingen van de middelbare school over hun profielwerkstuk. Uit jou bericht merk ik op dat je een interview wil met een professor van de faculteit bouwkunde. Bij ons ben je dus helaas aan het verkeerde adres. Op internet kan je contactinformatie zoeken van de faculteit bouwkunde van de technische universiteit Delft. Hier kunnen ze je verder helpen, succes in ieder geval!
Groeten,
Liz