PWS: aardbeving bestendig bouwen
-
Laten we 28/11 van 12:00 tot 13:00 doen! Tegen die tijd zal ik hierop een zoom link aanmaken! Tot dan
-
@lizloosen top tot dan
-
@lizloosen hoi kan jij nog de zoom link sturen
-
liz loosen heeft u uitgenodigd voor een geplande Zoom-vergadering.
Onderwerp: Mijn vergadering
Tijd: 28 nov 2024 12:00 p.m. AmsterdamDeelnemen Zoom Vergadering
https://us05web.zoom.us/j/87064591867?pwd=dTgCtT5ilY0kSUC4MsEoj94ofx04O0.1Vergadering-ID: 870 6459 1867
Wachtwoord: 7Rm4dG -
@lizloosen Hallo kunnen wij wellicht 18 of 20 december langskomen om ons model uit te testen? Het beste komt voor ons 20 december uit.
-
18 december kan ik vanaf 14:00, en 20 december vanaf 12:00. Dus beide dagen is prima. Ik hoor graag hoelaat jullie kunnen, dan zet ik hem erin!
-
@lizloosen wij willen dan wel 20 december om 12:00 komen
-
Top, ik zet hem erin! Tegen die tijd stuur ik meer informatie over locatie etc. Tot volgende week.
groeten,
Liz Loosen -
@lizloosen tot dan. wij hebben nog een vraagje over de trilplaat wat voor een golven maakt die. alleen longitudinale golven of (ook) transversale golven?
-
De trilplaat geeft trillingen in de x en y richting. Het model ondervindt dan zowel zijwaartse als voor- en achterwaartse bewegingen. Bij longitudinale golven bewegen de deeltjes in dezelfde richting als de voortplantingsrichting van de golf (bijvoorbeeld bij compressie en uitrekking). Hiervan is ook sprake bij de trilplaat, aangezien de deeltjes van het model heen en weer bewegen in dezelfde horizontale vlakken waarin de trillingen zich voortplanten. Als de trilplaat ook beweging in de z-richting zou veroorzaken (op-en-neer), dan zouden er ook transversale golven aanwezig zijn, maar dat is bij onze trilplaat niet het geval.
-
Hallo,
Kunnen jullie morgen ook om 13:00 in plaats van 12:00? Jullie zijn welkom bij het Science Centre op de TU in Delft, gebouw 26a. Jullie kunnen mij (0620643308) bellen als jullie voor de deur zijn dan haal ik jullie op! Ik hoor graag of 13:00 ook uitkomt!
Groeten,
Liz Loosen -
@lizloosen wij kunnen ook om 13:00 daar zijn we komen dan wel.
-
@juliaboek Perfect! tot zo!