Vermissing
-
Beste lezer,
Mijn naam is Mirre de Jongh. Voor mijn profielwerkstuk over vermiste personen ben ik momenteel bezig met het onderzoeken van vermissingen en op welke manieren er meer aandacht kan komen voor vermissingen en hoe deze sneller opgelost kunnen worden. In het kader van mijn onderzoek zou ik graag enkele vragen aan u willen voorleggen die specifiek betrekking hebben op de rol van de politie.
Gezien de expertise en ervaring van de politie en andere mogelijke zoekorganisaties op dit gebied, ben ik ervan overtuigd dat uw antwoorden een waardevolle bijdrage kunnen leveren aan mijn onderzoek.
Hieronder vindt u de vragen die ik graag door u beantwoord zou zien:Hoe kunnen training en educatie voor opsporingsprofessionals worden verbeterd om de kans op succes te vergroten?
Hoeveel van de meldingen van vermiste personen blijken valse meldingen te zijn?Wat doet de politie in die gevallen?
Zijn er specifieke trainingen die gegeven worden aan de opsporingsprofessionals met betrekking tot (het oplossen van) vermissingszaken?
Hoe vaak worden opsporingsprofessionals bijgeschoold of geüpdate over nieuwe technieken en technologieën in vermissingszaken?
Welke van de volgende technologische ontwikkelingen ziet u als ondersteunend bij het opsporen van vermiste personen:
Computer vision - het toepassen van camerabeelden en gezichten-analyse bij het matchen met vermiste personen
Machine learning - in het bijzonder het analyseren van informatie over de vermiste persoon afkomstig van social media en andere openbare bronnen met als doel patronen te ontdekken en voorspellingen te doen over de locatie waar zij zich kunnen bevinden
Taalmodellen - modellen als ChatGPT die op een snelle manier grote hoeveelheden tekst kunnen verwerken en daaruit conclusies kunnen trekken en vragen kunnen beantwoorden. Hierbij kan gedacht worden aan informatie op internet m.b.t. de vermiste persoon en zijn of haar relaties.
Ik zou het zeer op prijs stellen als u mij zou kunnen helpen met het beantwoorden van deze vragen.
Bij voorbaat dank voor uw tijd en moeite. Ik zie uw antwoord graag tegemoet.Met vriendelijke groet,
Mirre de Jongh -
Hoi @mirrejasmijn ,
Als ik de vraag door lees heb ik het idee dat die een bericht aan de politie was. Hoe zouden wij jou kunnen helpen met je PWS?
Mocht je graag meer over de werking van deze technische methodes willen weten zou ik wel met je kunnen videobellen.Groeten,
Wick Goelst