Oproep voor Begeleiding: Onderzoek naar Aerodynamica van Pal-V en Tesla Model S voor PWS
-
Beste meneer/mevrouw,
Wij zouden graag willen weten of het mogelijk is om een student of zelfs een docent te vinden die ons kan begeleiden bij ons PWS. Ons plan is om de verschillen in aerodynamica tussen de Pal-V en een Tesla Model S te onderzoeken, met aerodynamica als hoofdvraag. We willen meer inzicht krijgen in de aerodynamica van zowel vliegende als normale auto's.
Onze vraag is hoe we dit het beste kunnen aanpakken. Aan welke aspecten moeten we specifiek aandacht besteden? Heeft u nog ideeën om ons project te verbeteren? We overwegen bijvoorbeeld het gebruik van 3D-modellen om de verschillen visueel te presenteren. Uw hulp of tips hierover zouden zeer welkom zijn. Uw hulp en aanbevolen bronnen zouden daarbij zeer nuttig zijn. Een deel van ons project richt zich ook specifiek op downforce.
Alvast erg bedankt en we hopen op een hoop reacties en tips.
https://www.notion.so/10e5a403b73043feb3bbcc7e4d76e085?v=da483d74b8a94dc69c935a66f7a7b503&pvs=4
Met vriendelijke groet,
Tamzid Rahman & Harish Ramdajal
VWO 5, Wolfert Tweetalig
-
Hi,
Interessant onderwerp waar veel ruimte is voor toekomstideeen! Ik zou jullie zeker kunnen helpen, maar dan zou ik graag de exacte hoofdvraag met deelvragen hebben. Zouden jullie die kunnen sturen? Daarnaast vraag ik me af wat jullie dan precies willen onderzoeken. Willen jullie de verschillen in downforce van de 2 autos onderzoeken en meten bijvoorbeeld? Of juist de weerstand? Of willen jullie juist zelf een model maken dat heel goed presteert in een van deze aspecten.
Houd er in ieder geval rekening mee dat de hoofdvraag specifiek moet zijn! Vanuit dat punt zou je kunnen denken aan iets wat je precies wil onderzoeken/maken. Ik hoor graag deze dingen en dan kan ik je verder helpen!Mvg Karel
@tamzid