PWS aerodynamica van vrachtwagens
-
Geachte meneer, mevrouw
Wij zijn Sam Onderwater en Sem Nienhuis en zitten op het PCC Lyceum in Alkmaar. Wij zitten in ons vijfde jaar van de havo en moeten een profielwerkstuk maken. Ons gekozen onderwerp hiervoor is aerodynamica bij vrachtwagens. Wij hopen dat u ons kan helpen of informatie kan geven over dit onderwerp.
Onze Hoofdvraag is:
Hoe kan de aerodynamica bijdragen aan de prestaties en duurzaamheid van vrachtwagens?
En onze 6 deelvragen zijn:- Wat is aerodynamica?
- Welke invloed heeft aerodynamica op de duurzaamheid van vrachtwagens? (brandstoffen)
- Waarom de aerodynamica in cargo vliegtuigen wel doorontwikkeld is en bij vrachtwagens niet?
- Aerodynamica vroeger tegenover nu.
- Hoe dragen aerodynamische verbeteringen bij aan het verminderen van geluidsoverlast in de transportsector, en welke impact heeft dit op zowel de duurzaamheid als de leefbaarheid van stedelijke omgevingen?
- Wat zijn de belangrijkste technologische ontwikkelingen en innovaties op het gebied van aerodynamica die de duurzaamheid van het transport kunnen verbeteren?
wij willen als test erbij een windtunnel test gaan doen en dan willen we zelf een windtunnel gaan maken of dat we ergens terecht kunnen met ons idee te kunnen uitwerken
Wij hebben 21 december ons eerste inlevermoment dus wij hopen voor deze datum zoveel mogelijk informatie te verzamelen voor een mooi resultaat.
Alvast bedankt voor de moeite.
Wij hopen heel graag zo spoedig mogelijk antwoord van u te ontvangen.Met vriendelijke groet,
Sam Onderwater
Sem Nienhuis -
Hallo Sam,
Interessant onderwerp en al een goede opzet met duidelijke en gestructureerde deelvragen! Het maken van een eigen windtunnel is uiteraard mogelijk, maar de vraag is wat de bijdrage van dit onderzoek is aan je profielwerkstuk. Wij hebben wel een windtunnel ter beschikking, maar geen modellen van vrachtwagens. We kunnen wel een videogesprek inplannen om te brainstormen over een duidelijk experiment en wat je daarvoor moet doen. Voor mij is dit weekend prima als het in de middag is! Laat maar weten wat voor jullie uitkomt.Mvg Karel
@Sam-Onderwater -
@KarelJacobs
goede avond Karel,
Excuses voor de late reactie. Helaas gaat dit weekend ons niet lukken. Aankomende woensdag en donderdag hebben wij op school speciale PWS dagen, zou het videogesprek dan eventueel plaats kunnen vinden?
Wij horen het graag.Mvg
Sam Onderwater
Sem Nienhuis -
Hallo @Sam-Onderwater,
Deze woensdag in de middag kan ik wel een videogesprek houden. Dit zou dan wel na de lunch moeten dus komt 14:30 voor jullie uit? Dan zal ik voor die tijd nog even een zoom linkje sturen!
Mvg Karel
-
hallo @KarelJacobs,
Bedankt voor je bericht. Woensdagmiddag 14:30 uur gaat ons lukken. We zien het linkje wel tegemoet.Mvg Sam
-
Hallo, @Sam-Onderwater
Ik heb hier het zoomlinkje voor vanmiddag. Mij komt 15:00 iets beter uit dus dan beginnen we 3 uur als het voor jullie ook uitkomt!
https://us04web.zoom.us/j/79912988108?pwd=waKGMt0SilFQIG7fIGbQhG8KVwGScx.1Mvg Karel
-