Gravity Assist Maneuver
-
Beste TU Delft,
Voor ons profielwerkstuk hebben we besloten om onderzoek te gaan doen naar de gravity assist maneuver. We doen onderzoek naar hoe voordelig de gravity assist maneuver is ten opzichte van een propulsion-based Hohmann Transfer. Ons onderzoeksvraag luidt als volgt: "What is the impact of using a gravity assist maneuver in reducing the amount of propellant needed to reach the edge of our solar system, in comparison with a propulsion-based Hohmann Transfer?"
We beginnen aan een literatuuronderzoek over de Hohmann Transfer en de Gravity assist. Daarna beantwoorden wij de onderzoeksvraag met een praktisch onderzoek. We dachten zelf aan het simuleren/programmeren van een trajectory naar de baan van Pluto met een single Hohmann Transfer, en een trajectory naar de baan van Pluto met een single Jupiter Gravity Assist (zelfde als die van New Horizons). Uiteindelijk vergelijken we de resultaten van beide trajectories. Denken julllie dat dit haalbaar is voor een middelbaar school PWS? Of hebben jullie nog andere ideeen voor een praktisch onderzoek?Een antwoorden horen we graag.
Met vriendelijke groeten,
David en Tygo
-
Hey @Koshinori,
Wat een gaaf onderwerp en wat leuk om te horen dat jullie zelf met een simulatie aan de slag willen! Een simulatie kun je zo ingewikkeld en zo simpel mogelijk maken als je zelf wilt, dus het is zeker mogelijk om dit ook binnen een middelbaar school PWS te doen. Een model is altijd een benadering van de werkelijkheid en zal dus nooit precies overeenkomen. Afhankelijk van jullie ervaring met coderen kun je het model meer of minder vereenvoudigen.
Wat ik jullie in ieder geval zou aanraden, is kijken of er al software pakketen zijn geschreven voor dergelijke simulaties. Als deze er zijn scheelt dat een hoop werk. Als deze er niet zijn kun je zelf from scratch in Python aan de slag. In dit geval zou ik jullie aanraden om eens te kijken naar onze workshop programmeren. Hierin wordt de basis van Python op een compacte manier uitgelegd.Hopelijk heb ik jullie hiermee kunnen helpen. Als je verder nog vragen hebt over het coderen of als je er even niet uit komt, kun je dit altijd laten weten, dan denk ik graag met jullie mee!
Groetjes,
Lennard