PWS aerodynamica achtervleugel
-
Geachte heer/mevrouw,
Wij zijn Mike van Bergen en Jesper Wolters, wij zijn zesdejaars VWO studenten aan het OBC college in Bemmel.
Voor ons PWS doen wij onderzoek naar invloed van de achtervleugel van een Formule 1 auto op de downforce en drag. Voor dit onderzoek zouden wij graag meer te weten komen over de aanvalshoek van de vleugel, en wat voor een effect dit heeft op de downforce. Om dit te onderzoeken willen wij zelf een achtervleugel maken om hier test op uit te voeren.
Wij hopen dat het mogelijk is om in jullie windtunnel deze tests uit te voeren.Wij hopen dat jullie ons hierbij kunnen helpen en tips zijn altijd welkom.
Groetjes,
Mike en Jesper -
He @Jesper-Wolters ,
De achtervleugel van een formule 1 auto kan je zien als dynamische aerodynamica. Over de jaren heen is de efficientie en werking ook enorm veranderd. Wij bieden een vleugelprofiel workshop aan waar we vooral ingaan op hoe aerodynamica rond een vleugel werkt. Hier gebruiken we 2 3d geprinten vleugelprofielen en die testen we in een zelfgemaakte windtunnel. Jullie zouden zeker langs kunnen komen voor de workshop. als jullie zelf een achtervleugel willen testen wordt het wel wat lastiger. De test sectie is namelijk vrij klein dus dan zou je de spoiler ook klein noch nauwkeurig moeten maken. de afmetingen van de cabine en uitleg voor eigen test kan ik opsturen. Dan kunnen jullie je aanmelden voor de workshop. waarschijnlijk is de volgende 4 oktober.
Groeten, Wick -
Best wick Goelst
Bedankt voor uw reactie en wij gaan ons zeker inschrijven voor de workshop.
Maar wij zijn toch benieuwd naar de uitleg voor een eigen test dus het zou fijn zijn als u deze zou willen opsturen. Alvast bedankt
Groetjes Jesper -
@Jesper-Wolters het lukt mij niet om het bestand te downloaden, kunnen jullie mij een prive bericht sturen met jullie mail adress, dan kan ik het via mail opsturen
-
Hoi wick Goelst dat is goed ik zal hem sturen.