PWS aardbevingsbestendigheid van de constructie van gebouwen
-
Beste TU Delft,
Wij zijn Manou en Judith en zitten in de 6e van VWO op College de Heemlanden. Binnenkort moeten wij ons PWS starten. Hiervoor hebben wij het onderwerp 'aardbevingsbestendigheid van de constructie van gebouwen' bedacht. Onze onderzoeksvraag hierbij is; Welke (van de 4 bekendste) constructie voor gebouwen is het meest aardbevingsbestendig?
Wij willen 4 gebouwen ontwerpen in miniatuurvorm met de 4 bekendste constructies. Die constructies zijn:
Houtskeletbouw
Staalconstructie
Betonconstructie
Steen- en aluminiumconstructieVoor de zomervakantie hebben wij al contact gehad met iemand van TU Delft. Wij kregen te horen dat wij gebruik konden maken van de aardbevingssimulator op TU Delft en dat wij via dit forum contact konden zoeken met een expert op dit gebied. Wij hopen dat wij door (een van) jullie begeleidt kunnen worden en maken dan graag een afspraak om aan ons onderzoek te kunnen beginnen. Onze email is; manousijpkens@mijnheem.nl en judithonderwater@mijnheem.nl
Wij kijken uit naar een reactie!
Met vriendelijke groet,
Judith Onderwater en Manou Sijpkens
College de Heemlanden
A6 -
Beste @manou-s,
Wat goed dat jullie geïnteresseerd zijn in onze aardbeving simulator. Ik studeer zelf civiele techniek dus ik ben jullie aangewezen expert op dit gebied! Jullie kunnen zeker gebruik maken van de aardbeving simulator ik zal daarvoor contact met jullie opnemen via de mail.
Hoe gaat het met het ontwikkelen van de miniatuur constructies? Weten jullie al wat voor materialen jullie willen gebruiken? De afmetingen van de trilplaat waar je je constructie kan plaatsen is 15 bij 20 cm. Als tip zou ik voor de houten constructie of ijsstokjes gebruiken of kleine latjes. Verder is goede lijm handig, of een flexibele verbinding van sterk plastic(dit werkt trilling dempend). Voor de metalen constructie zou ik staal draad gebruiken.
Als jullie nog hulp hebben met ideeën voor de andere twee miniaturen hoor ik het maar al te graag.
Over een datum wanneer jullie kunnen langskomen schrijf ik jullie een mail!
Groetjes,
Max
-
Beste @max123123 ,
Bedankt voor uw snelle reactie. Het lijkt ons super leuk om door u begeleidt te worden. We zijn van plan om zo snel mogelijk te beginnen met het ontwerpen van de miniatuur constructies, dus mogelijk sturen we hierover nog enkele vragen via de mail.
Daarbij zouden we het fijn vinden om eerst een dag samen naar de uitvoering van het onderzoek te kijken, zodat we alles goed kunnen voorbereiden en zo efficiënt mogelijk het onderzoek op een andere dag kunnen uitvoeren. We horen graag in uw mailtje wat u van dit idee vindt.
Met vriendelijke groeten,
Judith en Manou