PWS over geothermie
-
Hallo,
Ik zit op vwo 6 en heb mijn profielwerkstuk over geothermie. Ik weet niet zeker of dit in energie opweking en zonnecellen moet of in grond en aardwetenschappen.
(dus heb ik het in beide gezet).Voor mijn profielwerkstuk moet ik iets practisch doen.
Mijn begeleidster vond het al genoeg als ik in contact kom met iemand op de Tu Delft of dat ik er naartoe ga voor een interview, vragen te stellen etc. (de 2de optie het liefst)
Mijn hoofdvraag is (voor nu): Is geothermie een mogelijkheid in de Limburgse klei bodem?
Verder heb ik nog deelvragen maar daar moet nog wat verandering in komen.Zou het een mogelijkheid zijn om dus, in contact te komen met iemand die zich bezig houdt met geothermie?
Voor mij maakt het niet uit of de contactpersoon Nederlands of Engels praat. (zelf heb ik niveau C2 van Cambridge dus dat moet wel lukken)
voor verder contact mijn mail: n.kleintjens@hotmail.comAlvast bedankt en nog een fijne verdere vakantie!
-
Beste @Nikolai18,
Het beste lijkt mij om een interview op te zetten met iemand van de faculteit Geowetenschappen.
Zou je willen dat we hier voor jou een geschikte persoon voor vinden? Of heb je liever iemand van een andere faculteit?Tadjiro Velzel
-
Tadjiro Velzel
Hallo,
Sorry voor mijn late reactie. Ik denk dat iemand van de faculteit Geowetenschappen perfect zou zijn.
Mijn begeleider heeft het goed gekeurd.
Heel erg bedankt! -
Beste @Nikolai18,
Even als update:
Ik heb een aantal studenten van toegepaste aardwetenschappen benaderd, die aangaven dat ze hier tijdens het studieprogramma niet genoeg over geleerd hebben om hier als autoriteit over te kunnen spreken.
Daarom heb ik enkele professoren van de faculteit benaderd. Die hebben gewoonlijk een volle agenda, maar ik verwacht wel iemand te kunnen vinden die nog een gaatje in zijn agenda heeft.
Ik houd jullie up to date,
Tadjiro Velzel -
Geachte Tadjiro Velzel
Heel erg bedankt hiervoor. Ik hoop dat u snel iemand vindt. -
Beste @Nikolai18,
Na lang zoeken en veel onbeantwoorde emails, heb ik een student gevonden die afstudeert in geothermie.
Zouden jullie een lijst kunnen sturen met voorbereide vragen voor een interview? Dan kan ik jullie daarna met deze persoon in contact brengen voor het interview.Tadjiro
-
Tadjiro Velzel
Sorry voor de late reactie. Ik zal een lijst met interview vragen klaar maken. (dit kan een week duren omdat ik toestemming moet krijgen van mijn begeleider of de vragen wel geschikt zijn)
Kunt u de afgestudeerde vragen of hij/zij het interview via teams/zoom wil doen of dat dit bij de tu Delft kan zodat vragen gesteld kunnen worden over het geothermische project daar?
Werkt deze student zelf mee aan het geothermische project op de tu Delft?
Heel erg bedankt dat u een persoon heeft gevonden.
Ik zal u nog een lijstje sturenNikolai
-
Geen probleem! Ik weet niet zeker of hij deel is van het geothermisch project.
Hij doet momenteel zijn afstudeerproject onder begeleiding van Dr.ir. J.M. (Martin) Bloemendal, waarover je hier meer kan lezen:
https://www.tudelft.nl/staff/j.m.bloemendal/?cHash=73eaaa9798496033d5ac4b5e922eb711Ik heb hem gevraagd in welk format hij het liefst het interview wil doen.
Wanneer ik daar antwoord op krijg, zal ik het hier vermelden.Tadjiro Velzel
-
De student heeft aangegeven het liefst een online interview te doen. Laat me graag weten wanneer jullie de vragenlijst klaar hebben.
Tadjiro Velzel -
Tadjiro Velzel
Interview vragen
Welk type geothermische centrale is het meest efficient voor opwekking van elektriciteit? Wat maakt deze vorm zo effectief?
Is dit ook de meest rendabele vorm van geothermische instalaties?
Zijn geothermische centrales voor de opwekking van elekticiteit wel rendabel tegenover andere vormen van groene energie?
Kunnen er aardbeving plaatsvinden tijdens het boren van een put voor een geothermische installatie?
Zijn aardbevingen voorkomend nadat ergens een geothermische centrale is gebouwd?
Welk effect heeft klei tijdens het boren van een boorput voor een geothermische instalatie?
Welk effect heeft een klei bodem op een geothermische instalatie?
Limburg heeft rond de regio midden Limburg veel mijnen voornamelijk in de regio parkstad. Is het mogelijk om deze verlaten mijnen onder te laten lopen om zo een reservoir the maken voor een geothermische instalatie?
Wat is het effect van een geothermische centrale op de hoeveelheid CO2 in de lucht? Stoot een centrale veel uit of nauwelijk iets?
Wat is het effect van een geothermische centrale op fijnstof in de lucht? Stoot een centrale veel uit of nauwelijk iets?
Wat is het effect van een geothermische centrale op het methaan gehalte in de atmosfeer? Stoot een centrale veel uit of nauwelijk iets?
Hoe ver is Nederland op het gebied van geothermische energie opwekking? En de Eu?
Het duurde lang voordat ik de begeleider had kunnen spreken maar eindelijk is het er. Bedankt alvast. -
Beste @Nikolai18,
Zou je een email kunnen sturen naar tadjiro@velzel.com?
Dan kan ik deze verder verbinden en kunnen jullie samen een moment uitkiezenTadjiro