Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PWS depressie

Overige onderwerpen
    2
    2
    171
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • A
      Anne-Lies
      voor het laatst aangepast door

Hi,
      Mijn PWS gaat over depressies, ik kom er alleen niet helemaal uit. Ik weet wel wat ik wil onderzoeken maar niet zo goed hoe en wat voor hoofd- en deelvragen daarbij horen.
      Zo wil ik onderzoeken hoe als twee mensen dezelfde gebeurtenis meemaken de een daar wel depressief van word en de ander niet.
      En, hoe kan het zijn dat twee mensen hetzelfde meemaken en allebei depressief worden de een er best makkelijk weer bovenop komt terwijl de ander er echt heel lang last van heeft.
      Ik weet niet zo goed of dit goed is of dat ik maar 1 ding moet onderzoeken en hoe moet ik dit onderzoeken. Kan iemand mij helpen??

Anne-Lies

TadjiroT 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • TadjiroT
        Tadjiro @Anne-Lies
        voor het laatst aangepast door

Hey @anne-lies !

Wat leuk dat je dit wilt onderzoeken. Ik vind het een erg leuk idee en een goed onderwerp om de literatuur voor in te duiken! Er is namelijk gigantisch veel wetenschappelijk onderzoek gedaan naar traumarespons. Denk hierbij aan een hoofdvraag als "Welke factoren hebben kritieke invloed op het psychologische herstel na een traumatische ervaring?".
        Denk dan aan deelvragen als 'Welke factoren maken een evenement traumatisch?' en 'Welke biologische mechanismen stimuleren het psychologische herstel?'

Ik hoop dat je hiermee verder kunt!

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors