PWS luchtschepen
-
Hallo TUdelft,
Ik(Anneloes) en Xander doen ons profielwerkstuk dit jaar op vwo6. Het gaat over een nieuw soort luchtschip die we in een film zagen. In de bijlage (of hieronder) zijn een paar foto's hiervan te zien. Wij zijn benieuwd in hoeverre dat luchtschip realistisch is en of we er een (klein) prototype van kunnen maken.
We zouden graag hulp van jullie krijgen. Als eerste om een paar inhoudelijke vragen te stellen aan iemand die er veel van weet. En daarnaast zouden we ook graag hulp willen met het prototype. Bij jullie is er natuurlijk meer mogelijk dan bij ons op school. En dan kunnen we kijken wat er realistisch is bij het maken van een klein prototype.
We zouden daarom ook graag een afspraak willen maken en eventueel de universiteit bezoeken.
Groetjes Xander Rossel en Anneloes Wetering
-
Hoi,
Het is denk ik niet een realistisch idee voor een nieuw luchtschip. Je zou natuurlijk wel onderzoek kunnen doen naar hoe het in zijn werking zou kunnen gaan. Hiervoor zou ik onderzoek doen naar zeppelins. Op kleine schaal zou je wel een prototype kunnen maken met ballonen, alleen dit geeft geen realistisch beeld als je veel gewicht zou dragen.Jullie kunnen je hoofd- en deelvragen wel opsturen en dan kunnen we er naar kijken.
mvg,
Wick -
wick Goelst
Hoi,
Of het echt een nieuw luchtschip zou kunnen worden is natuurlijk twijfelachtig. Maar om te kijken hoe het in zijn werking zou gaan is natuurlijk een goed idee. We hebben ook al wat research gedaan naar andere soorten luchtschepen zoals een zeppelin en een blimp. En we wilde ook kijken welke materialen het beste zouden zijn. Dat kun je ook terug zien in onze deelvragen. Zijn de deelvragen omvattend genoeg?Voor ons is het niet realistisch om een echt prototype te maken. Ons prototype zal dus zeker anders zijn dan het in het echt zou zijn. We kunnen bijvoorbeeld geen waterstof gebruiken😅. Maar we wilde inderdaad in ieder geval testjes gaan doen met ballonnen.
Onze vraag nu is eigenlijk wat het beste luchtschip in het echt zou zijn. Dus stel het zou in het echt gemaakt worden, is dan een thermisch luchtschip of een blimp het meest geschikt? We komen hier zelf niet echt uit, maar we hebben andere luchtschepen zoals de zeppelin al wel afgestreept.
En dit zijn onze hoofd- en deelvragen
Hoofdvraag:
In hoeverre is het luchtschip in de film ‘Pokémon 4Ever’ realistisch en kunnen we er een echte versie van maken?Deelvragen:
- Wat voor soort luchtschepen bestaan er al en hoe werken ze?
- Wat voor soort luchtschip is het best om te gebruiken voor ons ontwerp, en hoe passen we deze toe in ons ontwerp?
- Wat is de beste vorm voor het luchtschip?
- Wat is het beste materiaal voor de boot?
- Kunnen we een prototype maken?
Groetjes Xander en Anneloes
-
Hoi,
Naast mijn vorige reactie wil ik wel zeggen dat het wel een leuk onderwerp is en dat je met deze deelvragen zeker aan de slag kan!
Ik ben zelf nu heel druk met tentamens, maar ik zouden jullie anders woensdag 2 november ergens rond 13:00 een videogesprek willen doen, dan kunnen we er een beetje doorheen lopen!Mvg,
Wick -
Hey,
Dat zou erg fijn zijn. Woensdag 2 november om 13.00 is helemaal prima! Bedankt! Kun je met teams videobellen of op een andere manier?
Groetjes Xander en Anneloes
-
We kunnen het morgen over de zoom doen om 13:00!
wick goelst is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
wick goelst is inviting you to a scheduled Zoom meeting.
Topic: wick goelst's Zoom Meeting
Time: Nov 2, 2022 01:00 PM Amsterdam, Berlin, Rome, Stockholm, ViennaJoin Zoom Meeting
https://us05web.zoom.us/j/89773937608?pwd=c0NvN0tjU2xvdTVwdXlhR215SEprZz09Meeting ID: 897 7393 7608
Passcode: 1JT8bq -
wick Goelst
Top, tot dan! -
Dit bericht is verwijderd!