temperatuur verschil door schaduw oppervlakte van zonnepanelen
-
Beste Tu student,
Wij zijn bezig met ons pws en doen mee aan de innovation challenge van Tu/Eindhoven. Voor ons idee willen we zonnepanelen laten oppereren als een zonneschild en tegelijkertijd energie opwekken voor Aarde. Zou er een kleinschalig proefje kunnen worden gedaan met de schaduw die op aarde valt en hoe de temperatuur op aarde erdoor wordt beïnvloed?
We vroegen ons ook af of we nog mee konden doen aan de zonnecel workshop, of is die al geweest?
Wij horen graag van jullie terug!
-
Beste @anka-v,
De zonnecel workshop wordt per groepje gepland, dus als jullie een keer langs willen komen, dan kunnen we dat inplannen!
Kunnen jullie wat meer vertellen over het idee?
Wanneer het zonnepanneel als warmteschild wordt gebruikt, komt de warmte namelijk nog steeds in de atmosfeer. Zonnepannelen worden redelijk warm en stralen deze warmte de atmosfeer in. Dat komt omdat de maximale efficientie van een zonnepanneel vrijwel altijd onder de 30 procent ligt. De rest van het licht wordt de atmosfeer ingestraald in de vorm van warmte - en andere zijstralingen.De proef die jullie voorstellen kunnen we desalniettemin uitvoeren. Dit kan bijvoorbeeld op donderdag 27 oktober om 2 uur. Laat me graag weten of dit voor jullie uitkomt.
Tadjiro Velzel
-
Beste Tadjiro Velzel,
Sorry dat we zo laat antwoorden we zijn druk bezig geweest. We zouden als het nog kan wel graag een keer de proef willen uitvoeren. Zou het ergens tussen 7 en 18 november kunnen of anders na 5 december?
-
@anka-v
Ik ben blij om te horen dat jullie druk zijn geweest!Donderdag 8 december is voor mij de beste optie.
Zouden jullie dan om 2 uur in Delft kunnen zijn op de Van Der Burghweg 1?
Laat me graag weten of dit voor jullie uitkomt, dan zet ik het in mijn agenda.Tadjiro
-
Beste Tadjiro Velzel ,
8 december komt ons ook goed uit. Dan zullen we 8 dec wel naar Delft komen! Bedankt dat dit zo snel geregeld kan worden.
-
Hoi Tadjiro Velzel
Moeten wij komende donderdag 8 december iets meenemen of voorbereiden voor het experiment?
En waar precies moeten we in het gebouw zijn/wachten?We horen graag van je terug en tot donderdag!
-
Beste @anka-v,
Voel je vrij om de handleiding door te lezen. Morgen gaan we er ook doorheen en leg ik het allemaal uit.
https://drive.google.com/file/d/1dzoIHGVAq0BxBTeYE_ITyjxMVETOxA5j/view?usp=sharingJullie worden verwacht op van der burghweg 1 om 2 uur. Daar kunnen jullie dan gaan zitten en dan kom ik jullie ophalen.
Tot morgen!
Tadjiro Velzel