Meesterproef | Overgewicht bestrijden met een speeltuin
-
Hallo,
We willen het probleem van overgewicht, bij kinderen, proberen op te lossen door middel van een speelplaats te ontwerpen. Onze hoofdvraag is: Hoe kunnen we een speelplaats ontwerpen om overgewicht bij kinderen te voorkomen?
Onze deelvragen zijn:
- Hoeveel kinderen hebben op dit moment overgewicht?
-Is het aantal kinderen met overgewicht gedaald of gestegen?
-Wat zijn de oorzaken van overwicht?
-Wat zijn de gevolgen van overgewicht?
-Wat zijn de belangrijkste actoren en wat zijn hun belangen?
-Wat is er al gedaan om overgewicht bij kinderen te voorkomen?
-Wat motiveert kinderen om te gaan sporten?
-Wat is daadwerkelijk goed en gezond eten voor kinderen?
We beginnen met vooronderzoek doen met behulp van experts en vervolgens gaan we dit toepassen en een ontwerp maken. Wij zijn op zoek naar iemand met expertise in architectuur/bouw.
Noah Shah, Lars Veraar, Shanna Rau, Lynn Hofland en Ingeborg Wagenaar
- Hoeveel kinderen hebben op dit moment overgewicht?
-
Beste Noah, Lars, Shanna, en Ingeborg,
Ik ben Stijn, masterstudent Civiele Techniek in de richting van de Waterbouwkunde aan de TU Delft en graag help ik jullie verder met jullie meesterproef.
Ik kan jullie vast helpen met jullie onderwerp, met de kennis vanuit de bachelor en de architecturele ervaring die ik als PWS teamlid heb opgedaan.
Jullie deelvragen zijn goed, echter is er wel veel focus op de psychologie achter overgewicht en geen enkele vraag of wat bijvoorbeeld de beste speeltoestellen zouden kunnen zijn om overgewicht te bestrijden. Hebben jullie tijd om te videobellen? Zo ja, zou ik donderdagochtend 20 oktober kunnen bellen.Groetjes,
Stijn