de baarmoeder/ de menstruatie cyclus
-
beste universiteit,
ik doe mijn profielwerkstuk over de baarmoeder en de menstruatie cyclus. Het profielwerkstuk is bij het vak Biologie, wat betekent dat er een proef bij mijn pws hoort.
Hier loop ik op vast. Hebben jullie toevallig advies hoe ik een goede proef kan samenstellen bij mijn pws?vriendelijke groet,
Fleur 6VWO -
Hoi @fleurosophiede,
Vaak is het doel van je proef het ondersteunen van één van je deelvragen. Heb je toevallig al een hoofdvraag en deelvragen opgesteld? Als je die stuurt kan ik wat beter inschatten wat voor proef wellicht leuk zou zijn om te doen.
Groetjes,
Lisa
-
@lisamelman
Beste Lisa,
we bespreken in ons profielwerkstuk verschillende onderwerpen. We bespreken eerst de menstruatie cyclus zelf. Daarna bespreken we de invloed van de verschillende hormonen op de cyclus. Hierna wordt er gesproken over verschillende medicatie voor de menstruatie en de werking hiervan. als allerlaatst hebben we het over de afwijkingen van de baarmoeder zoals PMS en endometriose.Als u ideeën heeft, horen we het heel graag!!
Met vriendelijke groet,
Fleur -
Hoi @fleurosophiede,
Dankjewel voor het delen van de verschillende onderwerpen. Ik mis alleen een hoofdvraag, wat is het doel van jullie PWS? Dan kan je namelijk makkelijker een experiment bedenken. Wat altijd lastig is bij dit soort onderwerpen is een lab-experiment doen, maar ik zat wel te denken aan een enquête of wellicht een proef met "proefpersonen". Zodra jullie het doel duidelijk hebben, kan ik jullie vast wel helpen met brainstormen voor een leuke proef!
Groetjes,
Lisa