Experiment Zonnecellen
-
Beste mensen van de TU Delft,
Wij, Juhyun Han en Gijs Groen, doen ons PWS over het rendement van zonnecellen. Daarvoor zouden we graag een experiment doen op de TU Delft over de instralingshoek van het licht op zonnecellen. Wanneer is er nog een PWS-middag voor zonnecellen? En hoe kunnen we ons daarvoor aanmelden?
Met vriendelijk groet,
Juhyun Han & Gijs Groen -
@gijs-groen
Beste Juhyun en Gijs,Zou het voor jullie mogelijk zijn om te komen op 10november om kwart voor 4?
Tadjiro Velzel
-
Tadjiro Velzel
Dat komt voor ons allebei goed uit.
Waar op de TU Delft kunnen we ons dan melden?Groeten,
Dat kan in de lobby van het science centre. Daar kom ik jullie dan om kwart voor 4 ophalen. Als er een verandering is, of een trein is vertraagd, stuur me dan graag een email op tadjiro@velzel.com
Tadjiro Velzel
-
Tadjiro Velzel
Is goed! Dankuwel! -
Tadjiro Velzel
We hebben nog een paar vragen over het experiment dat we hebben uitgevoerd.- Klopt het dat het vermogen van de lamp 400 Watt is? We hebben een PDF(http://www.iks-photovoltaik.de/fileadmin/iks/pdf/STP_EN kl.pdf) gevonden met informatie over waarschijnlijk de apparatuur die we gebruikt hebben. Is dit de apparatuur die gebruikt is?
- De Ampère-meter gaf waarden aan rond de 20. Is dit in milliampère? We zijn namelijk vergeten een foto te maken van de Ampère-meter en waarden rond de 20 lijken ons iets veel om in Ampère te zijn.
Groeten,
@gijs-groen Hey Gijs! Dat is hem inderdaad, goed gevonden!
Als je rond de 18V genereert en een weerstand van 800Ohm hebt, deel je het voltage door de weerstand om je stroom te krijgen.
Dit is dan 22.5 milliampere. 20A, 20V is inderdaad erg veel voor zon lief paneeltje.Ik hoop dat jullie hiermee verder kunnen!
Tadjiro Velzel -
Tadjiro Velzel
Dankuwel!