PWS Dijken
-
Hallo,
Wij willen ons PWS over dijken houden. We hebben nu de volgende deelvragen:
1. De verschillende soorten waterverdedigingen in Nederland, welke is het meest geschikt en waarom?
· Waterverdediging in binnenland van Nederland
· Waterverdediging aan de kust
2. Wat is het doel van een watergemaal, hoeveel water kan het pompen?
3. Tegen hoeveel kracht is een waterkering bestand? Wat gebeurt er als de zeespiegel verder blijft stijgen?
4. Is een waterkering efficiënter dan een dijk?
5. De toekomst van Water en waterverdediging, waarin/waarom verschillen de scenario’s van het KNMI sterk vanaf 2050?We zijn verplicht bij ons PWS een praktisch deel te doen, dus we dachten aan een proefje met water. We vinden het moeilijk te bedenken wat voor proef we hiermee precies kunnen doen. Wel willen we dat het onderwerp van de proef waterverdediging is. Kunnen wij hier hulp mee krijgen? Ook zouden we de proef dan graag daadwerkelijk willen uitvoeren bij de TU.
We zagen al dat er vrijdag 29 oktober een pws-middag is, waar waterwerken een onderwerp is. Hier willen we ons dus in ieder geval voor inschrijven.
Alvast bedankt voor een reactie,
Groetjes,
Roos & Jinte -
@roosloman
Hoi Roos en Jinte,Jullie deelvragen zijn prima. Wel vraag ik me nog af, wat is jullie hoofdvraag? Wat willen jullie bereiken met jullie werkstuk?
Ik heb zelf af en toe een workshop voor de onderbouw gegeven met betrekking tot dijken bouwen. Ook wordt deze workshop aan 5/6 VWO tijdens de open dagen gegeven. Het is vrij praktisch (je gaat op schaal een dijk bouwen van zand of stenen). Als jullie willen, kan ik rondvragen of jullie een of het liefst meerdere dijkjes kunnen bouwen om de verschillen hiertussen te achterhalen. Dit is inclusief theorie op 5/6 VWO niveau dan.
Lijkt dit jullie wat?Groet,
Stijn -
Stijn Smits
Hoi Stijn,Onze hoofdvraag is hoe we Nederland in de toekomst het langst droog kunnen houden. Dijken zijn dus zeker een onderdeel van ons PWS, en zo is meerdere dijken bouwen en de verschillen achterhalen is dus wel een goede bijpassende proef.
Gaat dit nog lukken voor as vrijdag of moeten we een andere datum zoeken? Als ik ons wil aanmelden bij het aanmeldformulier staat 29 okt. niet meer als optie.
Groetjes,
Roos & Jinte -
@roosloman
Hoi Roos & Jinte,Prima hoofdvraag.
Helaas was jullie aanvraag te kort dag, de aanmeldingspagina gaat van tevoren dicht om te voorkomen dat er aanvragen niet meer worden meegenomen.
Het team is momenteel bezig met het plannen van nieuwe PWS-middagen. Hebben jullie tijd om daarop te wachten of zit er een aankomende deadline in de weg?Groetjes,
Stijn -
Stijn Smits
Hoi Stijn,We hebben niet echt een aankomende deadline voor ons PWS.
Wel willen we het proefje het liefst voor het einde van het jaar gedaan hebben. Hopelijk gaat dit lukken.Groetjes,
Roos & Jinte -
@roosloman
De nieuwe data voor de PWS-middagen zijn bekend!
Je kan je aanmelden voor 25 november en 9 december. Als het goed is is er een formulier zichtbaar op de pagina.
Ik zal zorgen dat tzt de materialen beschikbaar zijn om te gebruiken. Tot snel!Groet,
Stijn -
Stijn Smits
Top! We zijn ingeschreven voor 25 november.I.v.m. vrij vragen voor school, is het al bekend hoelaat deze middag is?
Groetjes,
Roos en Jinte -