Regenwater opvangen
-
Hallo,
Wij zijn Merijn en Sacha en wij zijn bezig met ons profielwerkstuk. Ons pws gaat over het opvangen van regenwater in commerciële gebouwen en of het economisch haalbaar is dit regenwater te gebruiken om het kraanwater verbruik te verminderen. Nu hebben wij een vraag over dit onderwerp en hopen dat jullie ons hierbij kunnen helpen.
Als commerciële gebouwen regenwater opvangen en dit bijvoorbeeld gebruiken voor het doorspoelen van het toilet, is het dan noodzakelijk dat dit regenwater wordt schoongemaakt? Aangezien regenwater een hogere zuurtegraad heeft dan kraanwater wisten wij niet zo goed of dit de toiletten aantast of dat dit niks uitmaakt. Weten jullie hier het antwoord op?
Verder vroegen we ons nog af of jullie nog andere informatie hebben met betrekking tot rainwater harvesting (het opvangen van regenwater) in de vorm van casussen of experts die hier meer van weten.We zien graag een reactie tegemoet.
Met vriendelijke groet,
Merijn en Sacha -
@sacha-geertman
Hoi Merijn en Sacha,Goede vraag, naar mijn mening zal dit niet uitmaken. Kun je dit echt niet online vinden? Ik heb heel even gegoogled en de algemene strekking is dat er voornamelijk voordelen zijn. Nadelen t.o.v. degradatie worden niet genoemd, waarschijnlijk zal dit dus erg meevallen.
Zelf ken ik geen experts die hier meer vanaf weten. Er zijn best veel bedrijven die dit soort systemen kunnen installeren, misschien zou je hun een mailtje sturen voor een kort interview?Groetjes,
Stijn