Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registreren
    • Login

    Regenwater opvangen

    Scheduled Pinned Gesloten Verplaatst Water & boten
    2 Berichten 2 Plaatsers 632 Weergaven 2 Watching
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • S Offline
      Sacha Geertman
      voor het laatst aangepast door

      Hallo,

      Wij zijn Merijn en Sacha en wij zijn bezig met ons profielwerkstuk. Ons pws gaat over het opvangen van regenwater in commerciële gebouwen en of het economisch haalbaar is dit regenwater te gebruiken om het kraanwater verbruik te verminderen. Nu hebben wij een vraag over dit onderwerp en hopen dat jullie ons hierbij kunnen helpen.
      Als commerciële gebouwen regenwater opvangen en dit bijvoorbeeld gebruiken voor het doorspoelen van het toilet, is het dan noodzakelijk dat dit regenwater wordt schoongemaakt? Aangezien regenwater een hogere zuurtegraad heeft dan kraanwater wisten wij niet zo goed of dit de toiletten aantast of dat dit niks uitmaakt. Weten jullie hier het antwoord op?
      Verder vroegen we ons nog af of jullie nog andere informatie hebben met betrekking tot rainwater harvesting (het opvangen van regenwater) in de vorm van casussen of experts die hier meer van weten.

      We zien graag een reactie tegemoet.

      Met vriendelijke groet,
      Merijn en Sacha

      Stijn SmitsS 1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • Stijn SmitsS Offline
        Stijn Smits @Sacha Geertman
        voor het laatst aangepast door

        Sacha Geertman
        Hoi Merijn en Sacha,

        Goede vraag, naar mijn mening zal dit niet uitmaken. Kun je dit echt niet online vinden? Ik heb heel even gegoogled en de algemene strekking is dat er voornamelijk voordelen zijn. Nadelen t.o.v. degradatie worden niet genoemd, waarschijnlijk zal dit dus erg meevallen.
        Zelf ken ik geen experts die hier meer vanaf weten. Er zijn best veel bedrijven die dit soort systemen kunnen installeren, misschien zou je hun een mailtje sturen voor een kort interview?

        Groetjes,
        Stijn

        Administrator
        Student Civiele Techniek

        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0

        Hello! It looks like you're interested in this conversation, but you don't have an account yet.

        Getting fed up of having to scroll through the same posts each visit? When you register for an account, you'll always come back to exactly where you were before, and choose to be notified of new replies (either via email, or push notification). You'll also be able to save bookmarks and upvote posts to show your appreciation to other community members.

        With your input, this post could be even better 💗

        Registreren Login
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors