leemstenen versterken
-
Beste tu Delft
Ik en mijn partner van het Laurens lyceum uit Hillegersberg zijn op zoek naar een hydraulische pers om onze leemstenen te testen. Ons pws gaat over hoe wij leemstenen kunnen versterken met ijzerpoeder, zand en kalk, om onze stenen te testen of ze daadwerkelijk sterker zijn geworden willen wij dit met een hydraulische pers doen om te zien hoeveel druk een steen aankan. Hebben jullie eventueel een pers op locatie die wij onder begeleiding zouden kunnen/mogen gebruiken?Met vriendelijke groet
Niek Ploegmakers
Laurens Lyceum -
@niek-ploegmakers
Hoi Niek,Uniek onderwerp voor je PWS!
Goede vraag. Hebben jullie verder alle materialen zelf beschikbaar, en hebben jullie deze van tevoren bij elkaar gevoegd?
Zo ja, hoeveel en welke combinaties wil je testen? Zorg ook altijd voor een nulmeting bij een goed experiment.
Als jullie dit duidelijk voor ogen hebben zal ik een mail sturen naar de Beton&Staal afdeling, waar ze de een machine hebben om de betondruksterkte te meten. Wellicht dat hier ook andere materialen mee getest kunnen worden.Groetjes,
Stijn -
Stijn Smits we gaan alles voorbereiden en hoeven alleen nog het onder een pers te testen, ook de nulmeting hebben we aan gedacht. Waar kunnen we een mail naar Beton en Staal sturen voor de pers?
groeten
Niek Ploegmakers -
@niek-ploegmakers
Hoi Niek,Ik zal dat nu voor jullie doen.
Hou dit forumtopic in de gaten, zodat jullie kunnen bijspringen wanneer er om meer info wordt gevraagd door de afdeling.Groetjes Stijn
-
@Niek-Ploegmakers
Beste Niek,Er is een mogelijkheid bij de heer Bosman in het betonlab.
Ik heb naar hiervoor een mail gestuurd naar je Gmail.
Mijn advies is allereerst een afspraak met hem te maken, mocht ik er ook nog bij kunnen zijn is dat een pré.Met vriendelijke groet,
Stijn