PWS-middagen
-
Beste,
Ik was benieuwd of er dit jaar nog een pws-middag is voor aardbevingsbestendig bouwen?
Gr Daan Sleijpen
-
@DaanSleijpen
Hoi Daan,Goede vraag, volgens mij haal je echter twee dingen door elkaar.
Ik geef de workshop aardbevingsbestendig bouwen, waarbij we eerst de theorie doorlopen en daarna zelf constructies gaan bouwen voor op de trilplaat.
Daarnaast kan je tijdens de PWS middag met algemene vragen komen over je PWS. Stel je wilt iets vets gaan testen maar je hebt geen idee hoe je dit exact kan uitvoeren, kunnen we hierover sparren. Je kan fysiek langskomen in Delft, echter zijn we vaak binnen een uurtje wel klaar, dus bieden we het ook online aan. Als je het over de workshop had, ik heb zojuist een nieuwe datum staan voor dinsdag 9 november. Als het goed is kun je je hiervoor aanmelden!Met vriendelijke groet,
Stijn -
Stijn Smits
Dankuwel voor het antwoord, we hebben ons meteen aangemeld voor de workshop.We hadden echter nog een vraagje, Kunnen we onze maquette heel representatief maken? Als in, kunnen we funderingen gebruiken en gewichten in ons model doen dmv bijvoorbeeld loden plaatjes?
alvast bedankt
-
@daansleijpen
Hoi Daan,Leuk dat jullie langs komen!
Goede vraag, goed dat jullie hieraan denken. Echter raad ik dit persoonlijk niet aan, omdat bij een schaalmodel het object dat je onderlegt aan de trilplaat, vaak al veel sterker is dan in de werkelijkheid. Als je dan funderingen gebruikt en loden platen, wordt het nog steviger.
Wat je wel kan doen is gewichten toevoegen aan de bovenkant, dit vergroot de uitwijking aan de bovenkant, waardoor je de bewegingen beter kan waarnemen.
De datum klopt trouwens nog niet helemaal, jullie krijgen nog een mail met de nieuwe datum.Groetjes,
Stijn