betrouwbare informatie over electromagnetic levitation
-
Hallo,
Voor ons pws hebben een vriend en ik gezocht naar een bron over electromagnetic levitation en de formules daar achter. We hebben helaas niks gevonden naast wikipedia. Is er vanuit de uni misschien een hoofdstuk uit een leerboek of iets ander hierover, waar we gebruik van kunnen maken?
Groetjes Joep Goossen -
Beste @GoossenJoep,
Ik heb bij electrical engineering zelf de basis gelegd met essential university physics. Dit is een heel nuttig boek om een sterke basis in magnetism te leggen, maar het biedt geen informatie die specifiek toepast op magnetic levitation.
Voor informatie specifiek over elektromagnetisch levitatie is het boek 'Magnetic Levitation' door authors: Han, Hyung-Suk, Kim, Dong-Sung, mogelijk nuttig voor jou. Je kan me een email sturen op tadjiro@velzel.com voor heel handige info over hoe je dit boek in handen kan krijgen. Beide van de boeken die ik hier heb vermeld zijn wel universiteitsniveau boeken en vereisen kennis over integreren, differentieren en elementaire natuurkunde. Als je in die boeken dan iets tegenkomt dat je niet begrijpt, kan je natuurlijk nog een vraag stellen en help ik je hiermee.
Al het beste,
Tadjiro Velzel -
Tadjiro Velzel Beste Tadjiro,
Heel erg bedankt. Ik heb gezien dat het boek open is voor inzage in Den Haag. Ik zal daar een langs gaan. De hulp voor het vinden van het boek zal dus niet nodig zijn.
Groetjes Joep