PWS racegame met Machine Learning



  • Beste studenten,

    Wij zijn met ons PWS bezig met het maken van een racegame met machine learning in Unreal Engine 4.
    We hebben het spel nu af, maar we vroegen ons af of we hulp konden krijgen met het maken van Machine Learning in C++.
    We weten hier namelijk niet veel vanaf en het ziet er heel ingewikkeld en intimiderend uit.
    We hadden het zelf idee om reinforced machine learning te gebruiken, maar andere suggesties zijn ook welkom.
    Dus even kort samengevat:
    We zijn op zoek naar iemand die ons duidelijk kan maken hoe we de best mogelijke AI kunnen krijgen en hoe we dit kunnen vertalen naar C++.

    Alvast bedankt,
    Jelle Veltrop en Tom Witteman van Stedelijk Gymnasium Leiden.


  • PWS TU Delft admin

    Hey @Jelle1905

    Wat cool! Machine Learning is een ingewikkeld onderwerp waar je pas als tweede jaars informatica student mee in contact komt, heel vet dat jullie dit al in jullie PWS willen tackelen. C++ is ook niet de gemakkelijkste taal om het in te implementeren, dus ik vroeg me af of dat een expliciete keuze was of dat dat zo een beetje gelopen is. Python heeft namelijk best een sterke library 'tensorflow' die heel veel van de Machine Learning implementatie uit je handen neemt.

    Als jullie per se C++ willen gebruiken moeten we misschien iets meer de diepte in duiken in hoe Machine Learning werkt en hoe je dat kan implementeren. Want dat zal dan met de hand moeten, hoeveel ervaring hebben jullie in C++ dan kan ik daar mijn hulp op aanpassen.

    Als laatste wil ik jullie deze video aanraden, die is van een leuke youtuber CodeBullet die veel van dit soort onderwerpen aanpakt. Dat kan een goede bron zijn voor motivatie, of iig wat leuker om mee bezig te zijn dan wetenschappelijke artikelen.

    Groetjes,
    Jip


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.