Vliegtuigen



  • Beste TU Delft studenten,

    Wij zijn Chris en Rick en doen ons PWS over vliegtuigen. We hebben al veel theorie opgezocht maar we hadden nog een paar vragen.

    Lift:
    Is een flying-V beter in staat om lift te creëren als een modern vliegtuig?
    Ja? Waarom is een Flying-V beter instaat om lift te creëren?

    Aerodynamica:
    Wat is de beste vorm van een vliegtuig om zo weinig mogelijk luchtweerstand te krijgen?

    Constructie:
    De constructie van een Flying-V verschilt ongetwijfeld van de productie van een modern vliegtuig.
    Is het productieproces van een Flying-V echter duurzamer als het produceren van een modern vliegtuig zoals een airbus van vergelijkbare grote?
    Ja? Waarom is het proces duurzamer.

    Materialen:
    Wordt de Flying-V met dezelfde materialen gebouwd als een modern vliegtuig?
    Ja? (Welke materialen zijn dit en) wat zijn de eigenschappen van deze materialen?
    Nee? Zijn er in het algemeen nieuwe constructiematerialen in ontwikkeling voor vliegtuigen?

    Brandstoffen:
    Wordt de Flying-V met andere brandstoffen aangedreven als een modern vliegtuig?

    Ja? (Welke brandstoffen zijn dit en) waarom worden deze brandstoffen gebruikt?

    Nee? Zijn er in het algemeen nieuwe brandstoffen in ontwikkeling voor vliegtuigen?



  • Hi Chris & Rick,

    Lift:
    De flying-v is een efficiënter doordat de fuselage geïntegreerd is in de vleugel en je dus minder drag hebt. Ook zou je kunnen zegge over het fuselage gedeelte, dat het bijdraagt aan de lift.

    Aero:
    Dat is zo dun mogelijk, maar dan heb je ook minder lift. Per situatie is er een optimum, daarom heb je verschillende vleugelprofielen.

    Constructie:
    Op het moment niet, omdat de productie processen al goed geautomatiseerd en heel efficient gemaakt zijn voor de ‘conventional airplanes’.

    Materials:
    Qua materialen zal er niet extreem veel verschil zijn. Vormen en structuren verschillen wel drastisch.

    Brandstoffen:
    Dit is iets wat beide kanten op klan gaan lijkt mij. Bedrijven als skynrg zijn al bezig met het ontwikkelen van deze biofuels. Kans dat de Flying-v ze ook gaat gebruiken.

    Voor meer info: https://www.tudelft.nl/en/ae/flying-v

    Hoop jullie hiermee geholpen te hebben!

    Succes.

    Mvg


Aanmelden om te reageren
 

Het lijkt erop dat je verbinding naar Forum verloren is gegaan, wacht even terwijl we de verbinding proberen te herstellen.