Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

    Vliegtuigen

    Raketten, vliegtuigen & aerodynamica
    2
    2
    456
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • R
      rickslot
      voor het laatst aangepast door

      Beste TU Delft studenten,

      Wij zijn Chris en Rick en doen ons PWS over vliegtuigen. We hebben al veel theorie opgezocht maar we hadden nog een paar vragen.

      Lift:
      Is een flying-V beter in staat om lift te creëren als een modern vliegtuig?
      Ja? Waarom is een Flying-V beter instaat om lift te creëren?

      Aerodynamica:
      Wat is de beste vorm van een vliegtuig om zo weinig mogelijk luchtweerstand te krijgen?

      Constructie:
      De constructie van een Flying-V verschilt ongetwijfeld van de productie van een modern vliegtuig.
      Is het productieproces van een Flying-V echter duurzamer als het produceren van een modern vliegtuig zoals een airbus van vergelijkbare grote?
      Ja? Waarom is het proces duurzamer.

      Materialen:
      Wordt de Flying-V met dezelfde materialen gebouwd als een modern vliegtuig?
      Ja? (Welke materialen zijn dit en) wat zijn de eigenschappen van deze materialen?
      Nee? Zijn er in het algemeen nieuwe constructiematerialen in ontwikkeling voor vliegtuigen?

      Brandstoffen:
      Wordt de Flying-V met andere brandstoffen aangedreven als een modern vliegtuig?

      Ja? (Welke brandstoffen zijn dit en) waarom worden deze brandstoffen gebruikt?

      Nee? Zijn er in het algemeen nieuwe brandstoffen in ontwikkeling voor vliegtuigen?

      1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • stormS
        storm
        voor het laatst aangepast door

        Hi Chris & Rick,

        Lift:
        De flying-v is een efficiënter doordat de fuselage geïntegreerd is in de vleugel en je dus minder drag hebt. Ook zou je kunnen zegge over het fuselage gedeelte, dat het bijdraagt aan de lift.

        Aero:
        Dat is zo dun mogelijk, maar dan heb je ook minder lift. Per situatie is er een optimum, daarom heb je verschillende vleugelprofielen.

        Constructie:
        Op het moment niet, omdat de productie processen al goed geautomatiseerd en heel efficient gemaakt zijn voor de ‘conventional airplanes’.

        Materials:
        Qua materialen zal er niet extreem veel verschil zijn. Vormen en structuren verschillen wel drastisch.

        Brandstoffen:
        Dit is iets wat beide kanten op klan gaan lijkt mij. Bedrijven als skynrg zijn al bezig met het ontwikkelen van deze biofuels. Kans dat de Flying-v ze ook gaat gebruiken.

        Voor meer info: https://www.tudelft.nl/en/ae/flying-v

        Hoop jullie hiermee geholpen te hebben!

        Succes.

        Mvg

        Student Lucht- en Ruimtevaarttechniek

        1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
        • First post
          Last post
        Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors