PWS over Ferrofluid
-
magnetisme
ferrofluid -
Ik en mijn partner doen een PWS in 6 VWO over ferrofluid, wij zijn hier al een beetje laat mee maar hebben nog uitstel wegens corona ezovoort.
onze onderzoeks vraag luidt: is er nog een nut voor ferrofluid in de toekomst
wij zijn vooral geintereseerd in wat anderen denken over wat er misschien nog gedaan kan worden met de vloeistof omdat het nu niet heel veel praktisch wordt toegepast. -
Hoi Oscar! Klinkt interessant! Wat zijn jullie deelvragen? En heb je een concrete vraag voor mij? Dan ga ik er mee aan de slag!
Groetjes Coco -
Coco Polderman
ja tuurlijk onze deelvragen zijn vooral ter toelichting:- wat is magnetisme?
- wat zijn ferrofluids? en hoe worden ze gemaakt?
- hoe werd magnetisme en ferrofluid praktisch toegepast?
- wat zijn nu toepassingen van ferrofluids?
Onze concrete hoofdvraag luidt: Is er nog een toekomst voor ferrofluid in onze samenleving?
-
klinkt interessant! waar lopen jullie nu tegenaan en hoe kan ik jullie helpen?
-
Coco Polderman
Sorry dat het zo lang duurde,
Wij willen graag een professionele mening over onze hoofdvraag: wij willen graag weten of jullie nog een nut zien voor ferrofluid in de toekomst. -
Hoi Oscar!
Dat is een erg brede vraag, als het goed is hebben jullie daar zelf ook al een mening over gevormd met jullie deelvragen! Er is niet makkelijk zomaar een ja of nee op te vormen. Het ligt aan welke toepassing je uitlicht natuurlijk. Ik denk zeker dat er "nog nut is in de toekomst"!
Als jullie mij uitleggen wat je tot nu toe zelf hebt gevonden als antwoorden op jullie deelvragen, kunnen we samen overleggen wat voor nut er dan in zit!