Doping
-
Hallo, ik doe mijn profielwerkstuk over doping in de duursporten, maar we vinden het heel lastig om een goede hoofdvraag te bedenken. We zijn al aan het denken aan de hoofdvraag: "Wat is de invloed van doping op de prestaties duursporters" maar dit is bijna onmogelijk te onderzoeken, want er is geen een sporter die hier over een interview wil houden en we kunnen het ook niet zelf uit testen zeg maar. Dus we zitten heel erg in de knoop. We zijn al aan het denken dat we als hoofdvraag pakken: "Wat zijn de gevolgen van doping op duursporters?" Maar we weten dus niet of dit een goede hoofdvraag is. Hoe kijken jullie hier tegen aan?
-
Beste @Guus,
Vragen bedenken voor een PWS is altijd erg lastig. Ik raad je aan om dit stappenplan op ons forum te lezen, hier is namelijk veel informatie te vinden over hoe je goede hoofd- en deelvragen bedenkt. Wat betreft jullie onderwerp ben ik benieuwd bij welk vak jullie je PWS doen. De vraag "Wat zijn de gevolgen van doping op duursporters?" kan je namelijk van meerdere kanten belichten. Hebben jullie het over de lichamelijke gevolgen bijvoorbeeld, of juist de gevolgen voor de sportwereld?
Ik hoor graag van jullie.
Groetjes,
Lisa