Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

PLA maken

Scheikunde & Biologie
    2
    3
    744
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • J
      Julie
      voor het laatst aangepast door

Beste TU Delft,

Mijn partner en ik houden ons PWS over Melkwei/bioplastic, namelijk: is plastic maken van melkwei ook toepasbaar in de toekomst.
      Hierbij gaan we kijken naar het energieverbruik, tijdsduur en het product zelf. Kortom, we willen zelf plastic uit melkwei maken.
      Helaas lopen wij vast bij het vormen van polymelkzuur. We hebben alvast melkwei laten fermenteren en daaruit melkzuur verkregen.
      Onze werkwijze zal zijn:

• melkzuur in destillatie opstelling met vacuüm allonge doen. Zn(AC)2/ tinactanoaat (0.5 mol% t.o.v. van melkzuur) toevoegen
      • het verkregen product in een oven van 100 grade onder vacuüm doen.
      • Voeg in de oplosmiddel octanol als initiator en tinoctanoaat toe. Nu onze lactide toevoegen en deze oplossing reflux verwarmen. Deze reactie kan tot 24 uur oplopen.
      • Als laatst, onze oplossing filtreren met buchner trechter en PLA gedroogd in een oven bij 40 grade

We willen de vraag stellen of het mogelijk dat we onze proef bij jullie laboratorium mogen uitvoeren. We hebben ook contact opgenomen met andere universiteit, maar helaas kunnen we geen proeven bij hun uitvoeren.

Met een vriendelijke groet,
      Julie

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • L
        lisamelman PWS TU Delft Team

Beste @Julie ,

Wat gaaf dat jullie al bezig zijn met de productie, echt een interessant PWS onderwerp! Ik zal even navragen wat er allemaal mogelijk is en laten we de maatregelen omtrent Corona ook even afwachten.

Je hoort z.s.m. van mij. Mocht je ondertussen nog vragen hebben, dan hoor ik het graag.

Groetjes,

Lisa

Student Life Science and Technology

• L
          lisamelman PWS TU Delft Team

Beste @Julie ,

Zoals beloofd heb ik het een en ander voor jullie nagevraagd. Helaas hebben wij de vacuümoven, destillatiekom en de benodigde chemicaliën niet in huis, dus het is niet mogelijk om jullie experiment bij ons uit te voeren. Ik kan jullie uiteraard nog wel helpen met overige vragen!

Groetjes,

Lisa

Student Life Science and Technology

• First post
            Last post
          Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors