Forum
    • Categorieën
    • Recent
    • Populair
    • Gebruikers
    • Groepen
    • Zoeken
    • Registeren
    • Login

Antibiotica resistentie

Scheikunde & Biologie
    2
    4
    1088
    Meer berichten laden...
    • Oudste berichten bovenaan
    • Meest recente berichten bovenaan
    • Meeste stemmen
    Reageren
    • Reageren als onderwerp
    Aanmelden om te reageren
    Dit onderwerp is verwijderd. Alleen gebruikers met beheerrechten op onderwerpniveau kunnen dit inzien.
    • A
      Anne Roozendaal
      voor het laatst aangepast door

Hi!
      Wij zijn Anne en Emma. Voor ons PWS willen we het graag hebben over antibiotica resistentie. Hierbij moeten we een onderzoek doen, alleen weten we niet waar en hoe. Heeft u misschien een idee?

1 Antwoord Laatste antwoord Reageren Citeren 0
      • L
        lisamelman PWS TU Delft Team

Hoi @Anne-Roozendaal ,

Dit is toevallig een veel voorkomend PWS onderwerp op ons forum! Ik zou je aanraden om eens een kijkje te nemen wat hier allemaal al over gevraagd is. Dit doe je door in de zoekbalk gewoon "antibiotica resistentie" op te zoeken, ik weet zeker dat jullie hier veel inspiratie uit kunnen halen!

Als jullie al een beter idee hebben over wat jullie graag zouden willen doen, kan ik altijd helpen of tips geven.

Succes ermee!

Groetjes,

Lisa

Student Life Science and Technology

• A
          Anne Roozendaal

Beste @lisamelman,

Ik heb rond gekeken op de site en kwam inderdaad veel interessante onderwerpen tegen.
          We hebben met elkaar overlegd en zijn tot de hoofdvraag: Waarom worden bacteriën resistent tegen antibiotica? gekomen. We hebben hierbij enkele deelvragen bedacht waar we nog een selectie uit moeten maken.

Ook hebben we gezocht naar een passend onderzoek. Bij dit onderzoek kweken we bacteriën die lichtgevend zijn zodat we ze zonder microscoop kunnen bekijken en gaan vervolgens uitzoeken hoelang het duurt voordat deze resistent zijn geworden voor het antibioticum amoxicilline door het in verdunningen te laten wennen.

Wij vroegen ons af of u hier iets op aan te merken heeft of dat u tips of advies heeft voor ons!

Alvast bedankt!

Groeten,

Anne Roozendaal

• L
            lisamelman PWS TU Delft Team

Beste @Anne-Roozendaal ,

Wat fijn dat je inspiratie hebt kunnen halen uit het forum! :-) Ik denk dat jullie goed op weg zijn, een goede hoek om in te kijken is wat er precies met het DNA gebeurt van de bacteriën op het moment dat ze resistent worden.

Wat betreft jullie onderzoek, ben ik benieuwd welke bacteriën jullie precies willen gebruiken en waarom. Weten jullie bijvoorbeeld zeker dat jullie aan de lichtgevende bacteriën kunnen komen? Is het niet makkelijker om ze onder de microscoop te bekijken en heb je überhaupt wel een microscoop nodig? Zorg dat je goed nadenkt over waarom je precies deze specifieke soort wil gaan testen op je specifiek gekozen antibioticum amoxilline. Dit zorgt ervoor dat je zelf een goed doordachte en duidelijke hypothese op kan stellen en niet zomaar iets gaat doen. Denk tot slot na over welke opstelling je wil gaan gebruiken, welke materialen je nodig hebt en let ook op de omstandigheden waarin je je experiment wil uitvoeren.

Ik hoop dat jullie hier iets mee kunnen.

Groetjes,

Lisa

Student Life Science and Technology

• First post
              Last post
            Copyright © 2016 NodeBB Forums | Contributors