Geothermie
-
Hallo!
Wij (Jolien ten Klooster en Sanne Verwoert) zitten in VWO 6 en doen ons PWS over geothermie. Na wat googelen kwamen we op een artikel op de site van de Universiteit Delft waarin staat dat er onderzoek gedaan wordt naar geothermie en dat jullie campus gebruik maakt van geothermie. Is er een mogelijkheid dat wij een keer langs mogen komen om bijvoorbeeld vragen te stellen, een rondleiding te krijgen of misschien zelfs iets praktisch kunnen doen?
Met vriendelijke groeten,
Jolien ten Klooster en Sanne Verwoert -
@jolientk
Hoi Jolien en Sanne,Leuk dat jullie langs willen komen en gaaf onderwerp!
Bedoelden jullie toevallig dit artikel? Momenteel met de Covid-situatie is het wellicht lastiger om scholieren op de TU te kunnen ontvangen. Wat voor proefje had je in gedachten? Daarnaast ben ik benieuwd jullie hoofd- en deelvragen van je PWS. Als jullie onderzoeksdoel duidelijk is, kan ik rondvragen of er wat te regelen is, maar ik kan helaas niks beloven.Met vriendelijke groet,
Stijn -
Hoi Stijn,
Bedankt voor je reactie! Nee we hadden dit https://www.tudelft.nl/onderwijs/opleidingen/bachelors/aes/bsc-applied-earth-sciences/kom-langs/docenteninfo/delft-aardwarmte-project-dap/ artikel gevonden. Ja we begrijpen dat het lastig is om scholieren te ontvangen! Ja we hebben een beetje gegoogled maar het is lastig om proefjes te vinden, dus we hoopten dat jullie een idee hadden. Onze deelvragen zijn;
Deelvragen:- Wat is Geothermie en hoe werkt het?
- Wat zijn de voor- en nadelen van Geothermie?
- Hoe ver zijn we in Nederland met Geothermie?
- Hoe ver zijn andere landen met Geothermie?
- Wat voor effect heeft Geothermie op de opwarming van de aarde? Wat zijn de gevolgen?
- Welke soorten geothermie zijn er?
- Wat voor effecten heeft Geothermie op de omgeving?
En we hebben geen hoofdvraag maar een doel; We willen zoveel mogelijk over het onderwerp te komen en we willen weten hoe onze toekomst in Nederland eruit zal zien op het gebied van duurzaamheid en dus geothermie.
We hebben al heel veel informatie, maar we zouden ook heel graag willen zijn hoe het in zijn werk gaat en een beetje de praktische kant ervan meemaken.
We hopen dat je ons kunt helpen!Met vriendelijke groet,
Sanne en Jolien -
@jolientk Beste Sanne en Jolien,
Duidelijke uitleg, ik heb nu helaas vanwege tentamens geen tijd om ernaar te kijken, ik zal er aankomende vrijdag naar kijken.
-
Bedankt! Succes met je tentamens!
-
@jolientk
Wat attent zeg, dankjewel!
Daar ben ik weer.
Jullie hebben goede vragen opgesteld. Hoeven jullie geen hoofdvraag op te stellen van jullie docent? Je zou het hoofddoel kunnen verwerken in vraagvorm.
Ik zal dinsdag een mail sturen naar het bestuur van stichting DAP (https://www.stichtingdap.nl/) met de vraag wat voor mogelijkheden er zijn. Wellicht is er nog een video die een kijkje geeft in het systeem. Zelf ben ik namelijk bang dat fysiek langskomen momenteel (erg) lastig gaat worden.Groetjes Stijn
-
Bedankt voor je reactie! Het is inderdaad wel een goed idee om het in vraagvorm te zetten, hier gaan we even over nadenken. Het zou heel erg fijn zijn als je onze vraag zou willen doorspelen! Alvast bedankt!
-
@jolientk
Ik heb een reactie gehad. Momenteel is er nog weinig te zien op locatie en is het erg lastig om een fysieke excursie te plannen. Er wordt nog binnen het project overlegd wat er mogelijk is, je hoort nog van me.
Er werd in ieder geval een link doorgestuurd, weet niet of je deze pagina al goed onderzocht had maar bij deze:
https://www.stichtingdap.nl/what-is-geothermal-energy/Ik kom nog bij jullie terug.
-
Jammer maar begrijpelijk. In iedergeval heel erg bedankt voor de moeite! We zien uit naar je reactie!
-
@jolientk
Hoi Jolien,Beste Jolien en Sanne,
Het is helaas niet mogelijk om langs te komen op de TU Delft momenteel.
Wel zou de contactpersoon van de stichting waar ik mee gesproken heb, graag met jullie Skypen/Zoomen. Zijn naam is Beer van Esser.
In een privébericht heb ik je het mailadres gestuurd waar je kan vragen om een videogesprek.
Hopelijk maken jullie hier gebruik van!Groet,
Stijn -
Stijn Smits
Hoi Stijn,
Heel erg bedankt voor je hulp! We gaan er zeker gebruik van maken!